Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de agresivi avem voie sa fim in social media?

Tags: marketing, social media, fan page, promovare eveniment

Dupa legile Facebook-ului, nu foarte. Dupa legile nescrise, suficient cat sa ne atingem obiectivele. Sa ne consideram, daca vreti, un fel de haiduci ai social media. Nu o sa furam din spatiul nimanui, doar o sa-i strigam de pe marginea drumului.

Dar nu oricum. Sa spunem ca ii fluieram putin si le spunem ca arata bine astazi. Poate seamana a hartuire virtuala. Pe de o parte, este, dar nu se indeparteaza de reclamele pe care Facebook ni le afiseaza peste tot si de bannerele sau interstitialele care ne apar cand accesam unele site-uri si care ne roaga sa asteptam 15 secunde pana la accesarea site-ului (exista si astfel de reclame care nu pot fi inchise).

Asa ca, hartuitori sau nu, linia intre ce e etic si ce nu e etic in online atunci cand vine vorba de publicitate in social media este inca una foarte subtire. Daca avem reguli clare cand ne referim la ce e "spam", in social media mai putem sa calcam un pic "linia continua" si sa scapam fara sa ni se ia permisul.

Doi prieteni de-ai mei organizeaza, saptamanal, un eveniment cultural in cadrul unui loc destul de cunoscut din Bucuresti. Probabil ca evenimentul acesta s-ar fi bucurat de mai mult renume daca ar fi fost singurul organizat acolo, insa locatia promoveaza, in paralel, mai multe evenimente gazduite periodic.

Dupa mai bine de patru luni de cand organizeaza acest eveniment, au creat, cred ca de  doua luni, si o pagina pe Facebook. Din prea mult bun simt, au ales sa nu-l promoveze printre prietenii lor ca sa nu ii "agreseze". Le-am explicat insa ca una dintre utilitatile Facebook-ului consta tocmai in nevoia de informare pe care toate acele fan page-uri ne-o alimenteaza.

Ne bucuram ca Facebook-ul ne aminteste cand e ziua unui prieten si ne bucuram cand aflam de un eveniment pentru ca un prieten "ne-a dat invite" sau pentru ca ne-a aparut in fluxul de noutati (feed). Facebook si-a educat utilizatorii sa nu se mai simta agresati de acele stiri care, daca ar fi intrat in casuta postala, ar fi fost poate considerate e-mail-uri de tip spam.

Asa cum ne abonam insa la newslettere, pe Facebook ne abonam la diferite pagini sau grupuri care ne intereseaza, astfel ca informatiile pe care le primim nu ne agreseaza in niciun fel. Veti observa, in plus, ca reclamele afisate de Facebook au mare legatura cu ceea ce cautati de obicei pe Internet si site-urile comerciale care va intereseaza.

In consecinta, o invitatie trimisa prietenilor pe Facebook atunci cand incerci sa promovezi o pagina nu este considerata prea agresiva. Nu vorbim de clienti care ar putea fi deranjati de acest mesaj, ci de oameni care, in cel mai rau caz, te-ar putea sterge din lista. Iar asta nu ar fi o pierdere in cazul in care promovezi ceva, iar persoana in cauza nu este interesata de acel tip de eveniment.

Este bine sa privim Facebook-ul ca pe un fel de mediu in care trebuie sa ne vanam potentialii abonati. Cu siguranta, unii dintre voi au observat deja ca este destul de ineficient sa ii astepti pe altii sa vina la tine. Sharingul nu este suficient. Cum am spus si in editorialul trecut, trebuie sa trecem la marketing!

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016