Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concursuri creative de succes pe Facebook

Tags: concursuri, facebook, marketing, maybelline, coca-cola

Acum cativa ani, daca un specialist in marketing dorea sa organizeze un concurs, trebuia sa puna afise sis a spere ca oamenii vor completa formulare pe care sa le trimita prin posta sau prin mail. Internetul a facilitat procesul, dar trebuie sa ne gandim ca, in orice caz, consumatorii trebuie sa-si gaseasca cumva drumul spre site, scrie mashable.com.
Facebook adauga procesului o nota suplimentara de naturalete: consumatorii sunt pregatiti sa faca altceva. Daca promotia arata sufficient de interesant, completarea unui formular online nu mai este asa o chestiune importanta. Rodney Mason, coordonatorul departamentului de marketing al agentiei Moosylvania, spune ca promotiile exclusive pe Facebook au o multime de avantaje. "Unul dintre acestea este usurinta utilizarii", spune el. "Totodata, te poti conecta cu oamenii care au optat deja pentru promotiile anterioare si toti cei vizati sunt tot timpul acolo".
 
Dar Facebook nu a adugat doar naturalete si usurinta in accesarea concursurilor, ci a schimbat cu totul motivatia din spatele lor. Cea mai mare atractie pentru concursurile pe Facebook este de a comunica ceva despre tine insuti/ insati.

Concursurile pe care vi le prezentam mai jos ilustreaza aceste puncte de vedere. In fiecare caz, utilizatorii primesc mai mult decat un certificat cadou sau premiul in sine: se aleg si cu un forum in care pot relationa cu oameni cu idei similare.

Maybelline: "Arata-ne buzele tale rosii"
 




Iata dovada ca toti consumatorii cauta mai multe experiente, si nu doar premiile puse n joc: Maybelline New York a rulat, in Elvetia, o promotie pentru rujul Super Stay24h care a oferit sansa se a fi chipul produsului pe pagina de Facebook in Elvetia. Campania a primit 183 de raspunsuri in trei saptamani. Intrarea in concurs a fost extrem de simpla: trebuia doar sa-ti faci o poza buzelor rujate. 9.000 de oameni au votat, ceea ce a dus la o crestere uluitoare a fanilor produsului. Inainte de concurs, pagina avea doar 3.000 de fani, iar, la sfarsitul acestuia, 13.000. Poate ca nu este nevoie de un premiu urias pentru a atrage participanti, ci doar sansa de a pasi tantos in fata cunoscutilor.

Coca-Cola: "Regele reciclarii" (vezi filmuletul de mai jos)

Nu se stie de ce, dar Israelul este una din tarile preferate de promotiile Facebook. Coca-Cola si agentia Publicis E-Dologic au identificat fiecare pubela de reciclare din tara (in jur de 10.000) si le-a inregistrat pe Facebook Places. Utilizatoriii au concurat apoi pentru a vedea care este "Regele reciclarii": au incarcat peste 26.000 de poze cu ei insisi recicland, nemaivorbind de cele peste 250.000 de inregistrari care au dovedit popularitatea programului.
 


Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016