Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum comenteaza publicitarii listarea la bursa a Facebook

Tags: publicitari, facebook, listarea facebook, publicitate, bani, general motors

Piata a reactionat la IPO-ul urias al Facebook (vezi succesul imediat repurtat de Zynga, LinkedIn si alte retele de socializare carora le-a crescut pretul actiunilor la bursa), marea intrebare pe care si-au pus-o publicitarii este daca publicitatea platita este cu adevarat eficienta pe reteaua fondata de Zuckerberg.
New York Times spune ca publicitarii sunt coplesiti si, sincer vorbind, destul de sceptici fata de aceasta listare. Altii spun ca potentialul publicitar al Facebook este prea mare pentru a fi ignorat, desi General Motors si-a retras, saptamana trecuta, bugetul de 10 milioane de dolari pe care il alocase promovarii in acest mediu.

Va prezentam acum, via Business Insider, un rezumat al opiniilor celor ce conteaza despre reclamele pe Facebook.

De ce e Facebook prea important pentru a fi ignorat de publicitari:

"Audienta Facebook este prea extinsa pentru a putea fi ignorata", a declarat Lucy Jacobs, COO al Spruce Media. "Brandurile trebuie sa fie pe FB. Cheia este sa-si construiasca prezenta si sa faca in asa fel incat continutul sa rezoneze cu ceea ce vor fanii. Odata inteles continutul la care reactioneaza fanii, atunci acesta trebuie amplificat". Tot ea este de parere ca Facebook este chintesenta a mouth marketing.

"De abia am inceput sa intelegem potentialul pentru branduri si ROI in cazul reclamelor in acest spatiu", a spus pentru Reuters, David Jones, CEO al unei agentii de publicitate, Euro RSCG Worldwide. "Televiziunea este aici de peste 50 de ani si a intrat pe o panta descendenta. Multe dintre platformele publicitare de pe Facebook au doar un an. Va mai dura ceva".

Cand a fost intrebat de ce GM si-a retras reclamele de pe Facebook, CEO-ul Buddy Media, Michael Lazerow, a spus ca "Este o poveste stupida, caci e ca si cum ai spune in anul 1950 ca nu vei mai face niciodata spoturi TV. Bineinteles ca vei recidiva".

"FACEBOOK NU E UN PUBLICIST. FACEBOOK ESTE O PLATFORMA", a scris pentru adage.com Ian Schafer.

De ce Facebook si publicitarii nu sunt o pereche grozava:

"Este unul dintre cele mai puternice mecanisme de branding din lume, dar nu este un mecanism de publicitate", a declarat Martin Sorrell pentru New York Times. "Este mult potential, dar nu este o lovitura sigura", a spus el si pentru Reuters.

"Popularitatea Facebook nu este  surpriza", a spus intr-o declaratie si Hannah Kimuyu, director al departamentului de continut media platit la Greenlight. "In orice caz, cu peste 30% dintre respondenti spunand ca nu au incredere aproape deloc in Facebook in ceea ce priveste manverarea datelor lor personale, programul de publicitate Facebook are in fata o lupta serioasa".

De ce e o pierdere sa investesti in reclamele pe Facebook:

Unii spun ca este importanta pagina de brand si este inutil sa mai platesti pentru publicitate pe site. Se poate folosi FB pentru aplicatii si pentru implicarea fanilor, dar alte media sunt mai bune pentru promovare prin reclama.

“Majoritatea brandurilor care isi fac reclama acolo promoveaza un singur lucru: ‘Da-ne un Like’”, a spus pentru Forbes Jack Hollis, vicepresedinte al Scion. "Reclamele noastre nu au legatura cu agreatul. Noi expunem continut. Nu avem nevoie sa fim pe Facebook in stil publicitar mare, caci aici ne pierdem printre brandurile care vor sa fie ‘agreate’”.

Pe langa toate astea, Facebook nu are platforma pentru publicitatea pe dispozitivele mobile, un mare minus. 
Pana una alta, "Cred ca brandurile inca incearca sa inteleaga ce relatie este intre ele si Facebook", a spus Chris Copeland pentru Ad Age. "Este vorba de clicuri? De expunere sau de impressions? Sunt inca multe necunoscute".

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0