Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De ce se uita angajatorii la profilul tau de Facebook

Tags: angajatori, profil de facebook, personalitate, job

Profilul nostru de Facebook arata cu o mai mare acuratete abilitatile pe care le detinem decat un test de inteligenta. Cel putin asa ne spun concluziile unui studiu publicat in Jurnalul de Psihologie Sociala Aplicata, citat de Business Insider.
Sase experti in resurse umane au analizat cele mai importante cinci trasaturi de personalitate pe baza profilului de Facebook a 518 studenti: nevrozism, extraversiune, agreabilitate, maleabilitate, constiinciozitate.

Rezultatele arata ca mesajele pe care le postam sunt consistente felului nostru de a fi, ne reprezinta.

Evaluarile facute de psihologi au facut legatura intre perceptia despre ei insisi a subiectilor si performanta la locul de munca, capacitatea de a gasi un job si performanta academica.

Cercetatorii spun ca rezultatele acestui studiu reitereaza concluziile unor studii anterioare care susutin ca oamenii isi exteriorizeaza felul de a fi in contexte in care care activeaza prin intermediul unor mecanisme de exprimare a propriei identitati si tendintelor comportamentale fundamentale.

Desi monitorizarea profilurilor de pe retelele de socializare constituie o practica frecventa, asta nu inseamna ca trebuie sa eludam problemele etice si legale care o insotesc. De obicei, cei care efectueaza interviurile de angajare evita sa puna intrebari despre rasa, religie sau orientare sexuala, insa aceste informatii pot fi culese cu usurinta de pe profilul de Facebook. Astfel de informatii "nerelevante" pentru jobul in sine pot conduce la decizii de angajare bazate pe idei preconcepute, deci incorecte.

In orice caz, cercetatorii cred ca analizarea profilului din social media este utila pentru o rapida scanare, radiografiere a candidatului si consuma si mult mai putin timp, fara a necesita si prezenta celui evaluat.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0