Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De ce sunt birourile tip open-space ideale pentru angajat si angajator deopotriva

Modelul american, al birourilor open-space, a fost deja adoptat de multe companii din tara noastra, pentru ca are avantaje notabile. Birourile open-space au fost in ultimii ani indelung discutate. Sunt ele doar o modalitate de a economisi spatiul sau sunt cu adevarat benefice ritmului de lucru? Parerile sunt impartite, insa exista mai multe studii care spun că acest tip este, totusi, cea mai buna optiune din mai multe puncte de vedere.

Mare parte dintre marile companii lucreaza deja in asemenea spatii. Este suficient sa observam cum arata birourile din cladirile dezvoltate de Liviu Tudor, cel mai mare proprietar de cladiri de birouri din Romania. Sunt cladiri clasa A, si spre care s-au indreptat companii multinationale cunoscute in toata lumea. Daca nume de asemenea calibru aleg tipul acesta de spatiu, s-ar putea sa existe cateva motive pentru care o fac. Iata de ce este de preferat o asemenea amenajare a spatiului de lucru:

 
  1. Este un mediu care inlesneste comunicarea

 

Cand lucreaza „umar la umar”, oamenii comunica si relationeaza mai usor. In locul unui schimb de mailuri cu mai multi destinatari si o multime de raspunsuri si intrebari, e mai simplu sa rezolvi o problema discutand fata in fata, doar intorcandu-ti scaunul de la birou. Lucrurile se discuta si se transeaza mult mai repede discutand direct cu oamenii si nu prin emailuri.

 
  1. Echipele care lucreaza in spatii deschise sunt mai unite

 

Strans legat de comunicare este si aspectul care tine de unitatea echipei. Discutiile se leaga mai usor atunci cand nu exista incaperi individuale si cand toata lumea lucreaza in acelasi spatiu. Mai mult decat atat, intr-un spatiu deschis oamenii descopera pasiuni comune si pot deveni o echipa in adevaratul sens al cuvantului si pot ajunge chiar mai mult decat colegi.

 

In acelasi timp, trebuie sa subliniem si faptul ca in spatiile deschise oamenii pot avea o viziune de ansamblu asupra activitatii si pot intelege perspectiva altor departamente. Desigur, este si un spatiu in care oamenii pot sa descopere ca s-ar putea dezvolta mai bine intr-un alt departament.

 
  1. Zgomotul de fundal stimuleaza creativitatea si ajuta concentrarea

 

In spatiile deschise exista in permanenta un zumzet, un zgomot al tastelor, poate chiar si niste colegi discutand diverse lucruri. Chiar daca aceste lucruri par deranjante, realitatea este ca ele stimuleaza creativitatea si ne ajuta sa ne concentram mai bine. Pentru cei din industriile creative, aceste spatii sunt ideale.

 
  1. Este o varianta mai economica pentru companie

 

Cu un birou amenajat open-space se economiseste spatiu si, prin urmare, se economisesc resursele companiei. Un asemenea spatiu este mai usor de gestionat din toate punctele de vedere pentru angajator - compartimentare, gruparea departamentelor etc.  De asemenea, in cazul unor extinderi, este mai simpla reorganizarea spatiului si efortul financiar si logistic este mai mic.

 

In final, merita sa adaugam ca in companiile mici este recomandat ca inclusiv CEO-ul sa lucreze in spatiul deschis, alaturi de ceilalalti manageri si persoane in functii de executie. Acest lucru ii ajuta pe oameni sa-si vada seful ca un lider care este parte din echipa si nu ca pe omul din turnul de fildes, care se ocupa doar cu ordinele si nu intelege exact cum se deruleaza lucrurile la firul ierbii.

 

Sursa foto: Monkey Business Images/Shutterstock

Autor: Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.75 din 5 - 2 voturi.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0