Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Interzis cu Olimpiada pe Facebook: Utilizatorii care posteaza fotrografii de la eveniment vor fi dati in judecata

Tags: jocuri olimpice, branduri, interdictie, facebook, londra, olimpiada 2012

Ceea ce organizatorii numeau prima Olimpiada social media din istoria competitiei sportive, pare sa se transforme intr-una mai degraba “antisociala”. De dragul brandurilor ce o sponsorizeaza, britanicii au introdus reglementari foarte stricte in ceea ce priveste comunicarea si promovarea in timpul Jocurilor Olimpice.
Sportivii nu au voie sa posteze pe Twitter, proprietarilor de pub-uri le este interzis sa utilizeze anumite sloganuri, iar fanilor sa incarce pe Facebook ori YouTube imagini de la Jocurile Olimpice din 2012. Acestea sunt doar cateva dintre reglementarile pe care LOCOG (Comitetul britanic pentru organizarea Jocurilor Olimpice) le impune in timpul desfasurarii competitiei. Si ca sa se asigure ca aceste reglementari vor fi respectate, Comitetul intentioneaza sa infiinteze o asa-numita Politie de brand care va urmari activitatea online si offline.  

Aceasta cea mai stricta politica de restrictionare menita sa protejeze brandurile sponsorilor si drepturile de difuzare a evenimentului. In ciuda controverselor insa, britanicii sustin cu indarjire faptul ca astfel de reglementari erau absolut necesare pentru a-i proteja pe cei care au platit pentru Olimpiada.

“Daca nu am face toate aceste lucruri pentru a proteja brandurile de utilizarea neautorizata si marketingul de ambuscada, drepturile exclusive pe care partenerii nostri le-au achizitionat ar fi periclitate. Iar fara sustinerea partenerilor nostri pur si simplu nu am putea sustine financiar Jocurile Olimpice”, explica reprezentantii LOCOG, citati de The Guardian.
Iata mai exact la ce se refera interdictiile:

Sportivii nu au voie:
- sa scrie pe blogul lor despre cerealele pe care le mananca la micul dejun sau despre batoanele energizante afara de cele care poarta sigla unuia dintre sponsorii Olimpiadei – asta pentru ca, pe perioada competitiei sportive, sunt interzise orice fel de descrieri ori mentionari ale unor produse.  
- sa posteze pe blog, YouTube sau orice site clipuri video din interiorul parcului olimpic ori de la competitiile sportive;
- sa posteze informatii pe Twitter despre evenimente. Sportivii nu trebuie sa comenteze in legatura cu competitiile la care participa sau cu activitatile altor participanti.

Brandurile si companiile care nu se numara printre sponsori nu au voie:
- sa folosesca in scopul promovarii proprii expresii precum “Sprijinim sportivii la Jocurile Olimpice 2012” sau “Ajutati-ne sa facem din editia 2012 Jocurile Olimpice de aur”;
- sa foloseasca imagini care sugereaza o asociere cu Olimpiada;
- sa ofere bilete de intrare ca premii in cadrul campaniilor de marketing;

Spectatorii nu au voie:
- sa publice pe site-uri si retele de socializate imagini video sau inregistrari audio de la Olimpiada;
- sa posteze pe Facebook fotografii de la competitii;
- sa ia parte la campanii de marketing de tip ambuscada, in care anumite companii cauta sa se foloseasca ilegal de popularitatea unui eveniment pentru a se promova.

“Sunt niste reglementari foarte dure. Orice brand din lume ar fi bucuros sa aiba astfel de norme la el acasa. Imaginati-va cat de incantate ar fi companii ca Google sau Microsoft sa beneficieze de o recunoastere atat de speciala a brandului lor precum au parte sponsorii Olimpiadei”, spun reprezentantii unei firme de avocatura.  
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0