Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Se poate prezice viitorul cu ajutorul social media?

Tags: marketing, social media, prezicerea viitorului, oameni

Economista britanica Noreena Hertz crede ca analizarea atenta a ceea ce se posteaza pe Twitter si Facebook, retele de socializare care au o amploare globala, poate prognoza mersul afacerilor in lumea offline, scrie CNN. , de exemplu, va deveni o forta dominanta in prognoza afacerilor.
Hertz a efectuat anul trecut un experiment pentru a demonstra puterea retelelor de socializare ca un instrument tehnologic de schimbare a perceptiei asupra lumii.
 
"Am fost foarte interesata sa vad daca am putea face previziuni sau prognoze de ascultare in ceea ce spuneau oamenii pe social media", a declarat Hertz pentru CNN.
 
Impreuna cu o echipa de sociologi si economisti a lucrat la crearea unei metode de cercetare pentru prezicerea castigatorului unui concurs de talente. Prin dezvoltarea unui algoritm sofisticat, echipa a "ascultat" sute de mii de tweet-uri si a dedus nu doar numarul si obiectul de mesaje, ci, pentru prima data, sentimentul. In acest fel, s-a putut indica precis cei care urmau sa fie eliminati din concurs si cei care urmau sa continue.
 
Hertz este deci de parere ca analiza discutiilor va deveni o forta dominanta in predictia tendintelor in afaceri. Daca cineva scrie un tweet ca "Imi place Coca-Cola”, inseamna ca, de fapt, intentioneaza sa si cumpere Coca-Cola. 
 
Aceste idei sunt revolutionare, iar merketingul in general, ca disciplina, trebuie sa aplece urechea. Caci, in momentul actual, majoritatea datelor folosite identifica greu ce ne dorim noi, oamenii, masa de manevra adica. 
 
 
 
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0