Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Social media pentru afacerile mici: cat sa investesti

Tags: dezvoltare afacere, social media, canale promovare, gestionare criza, plan de social media

Daca dezvoltam o afacere mica, e bine sa ne batem capul cu social media? Ii acordam un buget si facem un plan separat pentru dezvoltarea prin intermediul acestor canale? Luam in serios fenomenul afacerilor care se dezvolta exclusiv pe Facebook sau ramanem fideli mijloacelor traditionale de promovare?





Mai intai, e bine sa stim ca cele mai multe mijloace traditionale de promovare au supravietuit pentru ca s-au adaptat. Vanzarea prin scrisori a fost inlocuita de e-mail marketing chiar daca in fond trimitem aceleasi tipuri, mai mult sau mai putin, de scrisori de vanzare.

Daca avem o afacere mica si nu ne-am aruncat inca in valurile inspumate ale social media, e timpul sa invatam sa inotam si sa ne aruncam spre diversele medii din acest sector cu toata increderea. E drept ca trebuie sa stim ce ni se potriveste cel mai bine (pentru unele afaceri poate sa functioneze cel mai bine Twitter, in vreme ce pentru altele Facebook sau Pinterest s-ar putea dovedi benefice).

Blogul poate sa fie din nou o cale de dezvoltare a afacerii, reusind sa fidelizeze clientii, sa ii aduca mai aproape de brand, sa ii convinga mai usor sa participe la evenimentele afiliate, promovand in acelasi timp prin advertoriale sau prin recenzii unele produse ale marcii.

Exista cateva intrebari la care este recomandabil sa gasim raspuns, indiferent daca abia acum ne gandim sa ne promovam si in social media sau avem deja campanii lansate astfel in online:

- ce canale de social media ar trebui sa folosim pentru afacerea noastra?
- ce strategii de social media ne ajuta afacerea sa se dezvolte mai usor?
- care sunt pericolele promovarii in social media?

In ceea ce priveste identificarea acelor canale de social media care se potrivesc afacerii noastre, va trebui mai intai sa ne gandim la tipul de public caruia ne adresam si sa vedem in ce segmente de social media isi petrec acestia cel mai mult timp. Poti crea conturi pentru afacerea ta pe mai multe astfel de canale si poti analiza de unde obtii cele mai bune rezultate. /

In acelasi mod vei vedea si ce promite sa iti dezvolte afacerea cel mai bine si pe termen lung astfel ca nu vei putea sari peste prima etapa in care va trebui sa iti creezi un blog si o pagina de Facebook. Atentie, pentru a profita de beneficiile acestor etape, va trebui sa te ocupi in mod constant de cele doua sectiuni!

In ceea ce priveste riscurile pe care le intalnim in social media, e bine sa tinem cont de faptul ca recenziile negative sunt mult mai vizibile in acest domeniu. De asemenea, acestea sunt de regula inevitabile, insa e bine sa stim ca cele defaimatoare si nefondate incalca legea si ca exista reguli prin care acestea pot fi inlaturate si sanctionate corespunzator.

Transparenta din social media nu este astfel intotdeauna in avantajul nostru, asa ca este bine sa fim  pregatiti sa gestionam o situatie de criza si sa iesim cu fata curata dintr-un caz in care credibilitatea afacerii ar putea scadea considerabil.

Afacerile mici au, in concluzie, destul de multe avantaje din partea social media si nu incape indoiala ca acest fenomen ar trebui sa faca parte din planul general de dezvoltare a unei afaceri.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0