Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Social media si razboiul politic: Cum s-a manifestat lupta electorala din SUA pe retelele de socializare

Tags: social media, obama, romney, golin harris, alegeri sua

In urma cu 52 de ani, John Fitzgerald Kennedy si Richard Nixon aveau primul duel televizat din istoria algerilor prezidentiale. Acum, televiziunea nu mai este singurul front pe care se desfasoara bataliile electorale, social media fiind un canal de comunicare de o importanta similara.
Pentru a marca rezultatul recentelor alegeri prezidentiale din SUA, GolinHarris Bucuresti a realizat o analiza a luptei dintre cei doi candidati favoriti din perspectiva social media. Analiza si-a propus sa arate profilul online al electoratului si castigatorul alegerilor pe Facebook, respectiv Twitter.

"Inainte de a realiza o comparatie intre interactiunea in social media a celor doi candidati trebuie sa tinem cont de context si de factorii specifici care influenteaza dinamica prezentei pe fiecare platforma in parte. In primul rand, conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul total de fani (Facebook: > 31,800,000; Twitter: > 21,700,000). Pe de alta parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12,000,000; Twitter: > 1,700,000) par ca dispun de un buget actual de sustinere mai mare sau de o viralizare sporita. Spre exemplu, in ultima saptamana din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a inregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama", explica Valeriu Ispir (Digital Manager, GolinHarris).

In ciuda faptului ca Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de reteaua sociala in colaborare cu CNN arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au mentionat decat Romney. In ziua alegerilor insa, candidatul democrat a inregistrat de 2,5 ori mai multe persoane care au generat buzz despre persoana sa.

Insa, desi a dispus de o baza de fani pe Facebook de trei ori mai mare decat cea a contracandidatului sau, Obama a inregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. In ultima saptamana din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnica de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, in timp ce presedintele ales a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri si 11.315 comment-uri.

In ziua alegerilor cel mai popular candidat pe Twitter a fost Obama, care a primit cele mai multe mentiuni si reply-uri. 

"In ultima saptamana din octombrie, Romney a inregistrat o medie zilnica de 1.504 retweet-uri si 457 favorites, care, raportate la numarul total de followers, produc o rata de interactiune de 0,08% prin retweet-uri si 0,02% prin favorites. In aceeasi perioada, Obama a inregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi si 707 favorites, care se transpun in indici de interactiune de 0,01% si 0,003%", adauga Raluca Duta (Digital Associate, GolinHarris).

Analiza include si datele pentru Foursquare care a inregistrat check-in-urile date de alegatori in sectiile de votare. Expunerea in aceasta retea nu a fost insa nici pe departe la nivelul Facebook sau Twitter, cel mai activ stat a fost New York-ul cu doar 20,353 de check-in-uri (0.1% din populatie). 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016