Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stiinta, si nu arta divinatiei va ajuta social media sa evolueze

Tags: stiinta, social media, mituri, evul mediu, bani

Este foarte usor sa te cufunzi in sfaturile privind monetizarea social media, si asta pentru ca acestea apeleaza la suflet: "implica-te in conversatie", "imbratiseza-ti fanii" si "trebuie sa debordezi de personalitate". De cele mai multe ori, nu este usor sa fii in dezacord cu mituri de acest gen, din moment ce "par" adevarate si nimeni nu vrea sa fie cel care spune "pocneste-ti clientii peste ochi".
Acelasi lucru se intampla si cu medicina acum cateva seole. Abordarile bazate pe "bun simt" fata de sanatate au condus la tratamente de genul potiunilor magice si al sangerarii. Nu numai ca aceastea nu functionau, de cele mai multe ori, dar chiar faceau mai mult rau decat bine.
 
Medicina a iesit din Evul Mediu prin stiinta, cercetatorii incepand sa foloseasca date reale pentru a intelege ce functioneaza si ce nu. Dincolo de orice "bun simt".
 
A venit randul social media sa paraseaca Evul Mediu. Trebuie sa incepem sa folosim date reale si metode stiintifice pentru a organiza experimente reale care sa ne clarifice ce merge cu adevarat.
 
Stiinta nu este perfecta. Nici statisticile. Corelarile si cauzalitatea si datele mistificate sunt pericole reale. dar chiar si stiinta indoielnica este mai buan decat arta divinatiei.
 
Daca ne bazam pe "ani de experienta" este un simplu act de divinatie. "Anii de experienta" inseamna ca folosim un set mic de date, selectand pornind de la idei preconcepute, ceea ce va duce la generarea unor probe anecdotice. E mai bine decat sa ai nimic, dar nici pe departe la fel de bine ca cercetarile obiective care utilizeaza esantioane mari de date.
 
Iar sfaturi vagi, gen "personalitatea este importanta" sau "fii interesant", nu au nicio valoare. Sunt mult prea generale pentru a insemna cu adevarat ceva. Astfel de sfaturi nu ofera nimanui o directie reala. Cand vine vorba de bani, nu ne intereseaza ce e popular, ci ce functioneaza.
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016