Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

STUDIU: Reclamele Google AdSense sunt rasiste

Tags: google adsense, reclame rasiste, discriminare rasiala

Rezultatele cautarilor pe Google AdSense sunt rasiste, din cauza modului in care anumite nume proprii sunt considerate a apartine unor personae albe sau negre, spune un nou studiu efectuat de Universitatea Harvard.
Profesorul Latanya Sweeney a descoperit un grad semnificativ statistic de discriminare, atunci cand a comparat reclamele care insotesc rezultatele cautarilor efectuate folosind nume asociate cu persoane de culoare neagra sau albi.

Astfel, studiul a pus fata in fata cautari online dupa nume ca "Ebony" si "DeShawn" cu cele dupa "Jill" si "Geoffrey". Reclamele postate la obtinerea rezultatelor cautarilor dupa numele care apartin, in mod predominant, persoanelor de culoare neagra, tind sa sugereze activitati infractionale. Cautarea dupa nume ca Leeroy, Kareem sau Keisha rezulta in reclame cu titlul "Arestat?" care redirectioneaza la site-uri de verificare a antecedentelor penale.

Cautarile dupa nume care par a apartine unor persoane de rasa caucaziana duc la aparitia unor reclame neutre.

O concluzie a studiului este ca rezultatele acestor cautari reflecta discriminarea rasiala existenta in societate, deoarece Google afiseaza ceea ce obtine mai multe clicuri. "In timp, textul reclamei care primeste mai multe click-uri va incepe sa fie afisata mai des", a explicat autoarea.

Google a raspuns acuzatiilor si spune ca rezultatele cautarilor sunt neutre vizavi de rasa, ceea ce se vede pe ecran fiind, in ultima instanta, decizia publicitarilor.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0