Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce factori psihologici influenteaza comportamentul cumparatorului

Tags: factori decizie cumparare, achizitii, imaginea brandului, client tinta, dezvoltare produs, decizia de cumparare

Uneori ne motiveaza foamea. Si sa stiti ca e un lucru pe care il stiu prea bine si micii comercianti: am trecut zilele trecute pe langa un fast-food care se numea "Adio, foame!". Pe Splai, daca nu ma insel. In orice caz, stia patronul ce stia.

De ce cumparam insa produse de marca? De ce tinem mortis sa achizitionam de la un anumit brand?

In unele cazuri, ni se pare ca asta ne mareste valoarea ca individ in mijlocul societatii. Asa ca stima de sine poate sa fie un factor care influenteaza comportamentul cumparatorului si definitiveaza decizia de cumparare.

Perceptia poate sa joace din nou un rol important. Ca atunci cand eu ma imbufnez cand cineva spune ca hainele de la brandul X nu sunt bune de nimic. Daca mie personal nu mi s-a intamplat ca un tricou sa isi tripleze dimensiunile dupa ce a fost scos din masina de spalat, o sa am in continuare incredere in brand si o sa mi se para cel mai bun. In schimb, o alta persoana va percepe acelasi brand ca avand haine de calitate inferioara in raport cu pretul cerut.

In concluzie, indivizi cu nevoi asemanatoare pot achizitiona lucruri diferite pentru ca au perceptii diferite asupra aceluiasi lucru. Astfel, motivatia identica nu presupune si achizitii identice.

In momentul in care suntem totusi multumiti de un produs, doar daca nu cumva credem orbeste in toate reclamele noilor produse, vom continua sa folosim aceeasi marca pentru mai multa vreme. Daca suntem multumiti de un sampon, nu il vom schimba doar pentru ca un prieten lauda alt produs sau pentru ca o noua marca a intrat pe piata.

Imaginea brandului poate astfel sa insele asteptarile cumparatorului. Oricat de buna ar fi promovarea, daca produsul nu indeplineste nevoile clientului tinta, acesta nu va continua sa il foloseasca.

De acest ultim factor trebuie sa tinem cont si sa nu incercam sa vindem ceva care, in realitate, nu exista. Chiar si cea mai mica "ajustare" a proprietatilor unui produs va insemna dezamagire sigura pentru client.

In rest, acesti factori ajuta pe parcursul dezvoltarii unui produs si pe perioada in care ne ocupam de dezvoltarea unei marci. Inainte de a lansa un produs, trebuie sa stim ce ii va determina pe oameni sa il cumpere.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 07-Mai-2012 23:09:20
Ce factori psihologici influenteaza comportamentul cumparatorului ?
Aceia pe care ii speculeaza cei care vor sa faca vinzare cu orice pret si sa isi umple buzunarele cu bani . Aceia pe care needucatii nu reusesc sa si-i stapineasca si din fudulie si prostie cumpara , nu pentru ei ci , pentru profitul unor josnici .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016