Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa spui o poveste de succes

Tags: discurs, poveste succes, prezentare, sfaturi discurs

Si sa vinzi. Sau cum sa captezi atentia oamenilor dupa doar cateva secunde. Oare e suficient sa te uiti in ochii lor? Oare functioneaza daca privesti in pamant? Mi s-a intamplat, nu de putine ori, sa ma intimidez la jumatatea povestirii si sa las totul sa se duca pe apa sambetei.

In mod paradoxal, imi place sa le vorbesc celorlalti si-mi place sa stiu ca sunt atenti la ceea ce spun. Dar trebuie sa ma aflu intr-un mediu cunoscut, sa vorbesc despre lucruri pe care le cunosc si sa stiu exact care este obiectivul acelui discurs.

Dupa cum vedeti, nu am multe conditii atunci cand trebuie sa vorbesc in public. Atata vreme cat publicul e unul... familiar. Ar trebui, de fapt, sa ne concentram doar asupra a ceea ce spunem. Sa avem incredere ca mesajul nostru va fi transmis cum trebuie atata vreme cat nu ne tremura vocea, nu ne intrerupem din cinci in cinci minute ca sa mai bem apa desi, in mod evident, numai sete nu ne este.

Povestile de succes sunt sincere. Se bazeaza pe adevar si iti promit ceva.
Fie ca e vorba de un final stralucit, fie ca stii ca urmeaza o calatorie minunata, o poveste buna te va convinge de asta inca din primele clipe.

Cand vorbim de marketing, mai putin chiar inseamna mai mult. Mai putine detalii, mai putine incercari de a vinde efectiv produsul, toate acestea aduc rezultate mult mai bune pentru ca este mult mai eficient sa ii lasi pe oameni sa traga singuri concluziile (sau macar sa ii directionezi indirect catre concluzia avuta in vedere de tine).

In plus, povestea ta nu se adreseaza tuturor. Nu te astepta sa captezi atentia maselor din prima secunda. Un public larg, dar cu un interes mediu, nu reprezinta o audienta potrivita. Doar cativa oameni vor transmite mai departe ceea ce ai vrut cu adevarat sa transmiti, iar influenta acestora va fi suficienta daca povestirea ta a fost cu adevarat buna.

Contradictiile sau micile artificii nu au ce cauta in povestile de succes. Cei pe care reusesti sa ii castigi printr-o prezentare vor identifica, de cele mai multe ori, unde este partea falsa a povestirii. Asa ca, pe termen lung, astfel de mici strategii nu aduc nimic bun.

Cum am precizat si la inceput, adevarul este o baza solida si productiva pentru astfel de povesti de la care ne dorim anumite rezultate.

O poveste de succes, in acelasi timp, se preteaza la ceea ce publicul deja stia. Nimanui n-o sa-i placa povestea daca pe parcurs ii vei aminti ca habar nu are despre ce vorbesti. Ceea ce spunem trebuie sa ii ajute pe oameni sa se simta bine, amintindu-le, prin ceea ce spunem, ca acela este si punctul lor de vedere.

Si cui nu-i place sa aiba dreptate, nu?

Pionul important este insa increderea. Iar increderea nu o capatam daca ne spunem in fata oglinzii ca vom reusi sa facem o prezentare excelenta sau sa tinem un discurs impecabil. Increderea vine abia dupa ce tinem acele discursuri si facem acele prezentari. Increderea vine din experienta si din concluziile pe care le tragem dupa fiecare "piedica" inlaturata.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016