Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Fotbal vs. Jocuri Olimpice: Care dintre ele aduce cei mai multi bani brandurilor

Tags: adidas, bani, publicitate, jocuri ilimpice londra, fotbal, fifa

O fi Olimpiada cel mai important eveniment pentru milioane de atleti din intreaga lumea insa pentru brandurile care sponsorizeaza evenimentele sportive lucrurile sunt diferite. Chiar daca Jocurile Olimpice de la Londra au fost un succes, acest succes paleste atunci cand este pus fata in fata cu fotbalul.
Adidas, al doilea producator de echipamente sportive din lume,  a fost singurul sponsor al Jocurilor Olimpice care a imbracat - la propriu - 80.000 de oficiali si voluntari si peste 3.000 de atleti. Totul in cadrul unui contract de sponsorizare de 100 milioane de lire sterline, care in final i-a adus companiei o crestere notabila a vanzarilor. Acestea s-au triplat comparativ cu editia din 2008 a JO, vanzarile Adidas in Marea Britanie urcand astfel cu 24% in prima jumatate a anului, scrie Wall Street Journal.

Totusi, profiturile financiare obtinute prin asocierea comerciala cu Jocurile Olimpice sunt departe de castigurile generate de fotbal. Compania germana investeste sume importante atat in competitiile din cadrul Cupei Mondiale FIFA, cat si in Campionatul European UEFA, alaturi de alti giganti precum McDonald’s, Canon sau Continental.

"Un eveniment fotbalistic are un impact serios asupra vanzarilor, intrucat poti vinde mingea oficiala in milioane de exemplare. De asemenea, fanii cumpara si tricourile echipei preferate", spune directorul de comunicare al Adidas.

Mai exact, Adidas a vandut 7 milioane de mingi si un milion de tricouri inainte si in timpul campionatului Euro 1012. In plus, compania estimeaza vanzari record pentru anul 2012. Astfel, este de asteptat ca fotbalul sa-i aduca nu mai putin de 1,6 milioane lire sterline, cu 23% mai mult fata de Euro 2008.

"In cazul Jocurilor Olimpice, impactul imediat asupra vanzarilor nu este atat de semnificativ deoarece majoritatea sporturilor nu sunt atat de influentate de aspectul comercial. In fond, nimeni nu cumpara tricoul unui maratonist doar pentru ca a castigat o medalie de aur", adauga reprezentantul Adidas.

Diferenta dintre Jocurile Olimpice si competitiile FIFA este inca si mai dramatica daca ne gandim ca FIFA este sponsorizata de aproximativ 20 de companii, in vreme ce JO de la Londra au fost sponsorizate de peste 50 de firme.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0