Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Provocare lingvistica rasplatita cu pizza

Tags: pizza, limba spaniola, pizza patron, campanie, pizza por favor

In marketing, nu poti sti CUM sa te adresezi, fara a sti CUI te adresezi. De aceea, succesul oricarei campanii este strans legat de identificarea publicului tinta. De la acest lucru a plecat si un lant de restaurante din SUA care a lansat o promotie ceva mai neobisnuita.
Pizza Patron este un lant de restaurante fast-food cu peste 100 de unitati raspandite in 7 state americane, iar de curand a lansat o campanie generatoare de buzz.  Numita „Pizza por favor”, campania si-a propus sa rasplateasca toti clientii care vorbesc limba spaniola, indiferent cat de bine ori prost o fac.

Astfel, orice consumator care face comanda in limba spaniola va primi gratuit cel mai bine vandut produs al companiei, respectiv o pizza pepperoni. Oferta este insa limitata la o singura pizza per client si este valabila doar in intervalul orar 17.00 – 20.00.

„Pizza por favor” este prima dintr-o serie de trei campanii programate pentru anul 2012 si care sunt menite sa marcheze specificul spaniol al brandului si sa cinsteasca impactul pozitiv pe care comunitatile de imigranti le au asupra Americii.



„Campaniile care ofera produse gratuite exista de foarte multa vreme, insa nu am auzit niciodata de vreuna care sa recompenseze clientii pentru ca vorbesc o anumita limba. Pentru noi, campania Pizza por favor este o oportunitate de a intari inca si mai mult relatia pe care o avem cu publicul nostru tinta”, spun reprezentantii companiei.

Campania a mers chiar mai departe pentru a fi pe placul consumatorilor, oferta fiind valabila indiferent de corectitudinea pronuntiei. Astfel, este acceptata pronuntia gresita a cuvantului „pizza” cu „c” in loc de „z”, respectiv „peek-za”. Acest lucru este mentionat inclusiv pe pliantele si materialele de promovare a campaniei.

„Aproape jumatate dintre salariatii nostri pronunta „peek-za” in loc de „pizza”, asa ca am facut cateva investigatii si am descoperit ca multi dintre clientii hispanici pronunta exact la fel. Ni s-a parut amuzant sa incorporam aceasta componenta culturala in cadrul campaniei noastre”, adauga reprezentantii companiei.

Lantul de restaurante Pizza Patron a devenit faimos in 2007 cand a avut o alta campanie buclucasa, numita „Pizza por pesos” in cadrul careia clientii erau indemnati sa plateasca consumatia in moneda mexicana (pesos).
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0