Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tinerii - Caracteristici principale si cum pot fi abordati de catre branduri

Tags: studiu tineri, tineri si branduri, public tinta tineri, generatia y, generatia z

Grupati si denumiti dupa cele din urma litere ale alfabetului, tinerii constituie un public mai degraba neomogen, nerabdator si neatent, avid dupa informatii, insa lipsit de profunzime, mereu conectat si mereu pe fuga. Si, cu toate astea, este cel mai dezirabil public tinta al brandurilor, din perspectiva posiblitatii de a-i loializa pe termen lung, dar si cel mai dificil de abordat si convins.
Tocmai aceasta tematica a fost analizata in cadrul conferintei „Romanian Youth Focus 2012”, un eveniment SMARK KnowHow, dedicat profesionistilor din marketing si comunicare din Romania, care a avut loc intre 13 si 14 decembrie. 

In cadrul evenimentului a fost conturate caracteristicile generatiilor X, Y si Z si relatiile dintre ele, precum si un portret al tinerilor romani din perspectiva datelor obtinute din mai multe studii cantitative si calitative.

De exemplu, studiul „Tanar in Romania. Profil urban de marketing”, a infirmat o serie de mituri legate de tinerii romani. Astfel, in ciuda imaginii generale despre tineri, vazuti ca fiind expansivi, cea mai intalnita categorie de tineri in Romania este cea a "retrasilor". De asemenea, desi se zice ca tinerii nu mai au modele, conform studiului „Litteris et Virtuti”, 81% dintre ei au declarat ca au intalnit cel putin o persoana care le-a marcat profund viata, majoritatea lor invocand chiar intre 3 si 5 persoane. Un alt mit infirmat e cel potrivit caruia cei mai multi tineri vor sa plece din tara, realitatea fiind ca doar 20% dintre elevii si studentii romani planuiesc sa emigreze, procent care e chiar intr-o usoara scadere si mai mic decat cel intalnit in cazul populatiei adulte. Pentru tineri si pentru romani in general, familia este valoarea centrala, iar tinerii idealizeaza modelul clasic al familiei: se vad casatoriti la 25 de ani, dupa un an sau doi in care au trait impreuna cu partenerul, avand doi copii si o locuinta personala.

Tinerii din Generatia Y. Nascuti in perioada 1978 – 1998 sau chiar 2000, acestia prezinta o serie de particularitati: manifesta un narcisism exacerbat, individualism, pragmatism si orientare catre valori materiale si au un puternic sentiment de indreptatire, considerand ca li se cuvine sa primeasca totul. Traiesc intr-un mediu dominat de "acum", de rapiditatea cu care trebuie sa se intample totul, pot face mai multe lucruri in acelasi timp si sunt orientati mai degraba catre prieteni decat spre familieGeneratia Y este una profund dezideologizata politic, dar care transfera ideologizarea catre stiluri de viata pe care le adopta. Pentru ei publicitatea este o sursa de informatie si divertisment. 

Tinerii generatiei Z. Sunt nascuti dupa anul 1990, practic odata cu internetul. Iata de ce 90% dintre ei nu pot trai fara internet. Atunci cand nu pot fi online, au o reactie emotionala puternica, fiind profund suparati pentru ca nu pot intra in contact cu lumea si prietenii lor. Televiziunea ramane in continuare pe primul loc in consumul de media, dar atentia acordata continutului TV e mult redusa. Din cauza crizei economice pe care o traieste, generatia Z nu este foarte optimista in ceea ce priveste viitorul. Exista probleme legate de somajul in randul tinerilor, iar nativii digitali se gandesc cu pesimism la oportunitatile lor de angajare.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016