Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Zara Power: Cum a schimbat brandul spaniol modul in care se produc si se vand hainele

Tags: zara, strategie vanzare, brand zara, industria modei

Unul dintre cei mai celebri retaileri fashion europeni e pe cale sa ia lumea cu asalt, iar de-a lungul acestui proces a schimbat, cu sau fara voie, modul in care sunt produse si vandute articolele de imbracaminte.
Una dintre strategiile Zara are in vedere producerea unor stocuri de marfa reduse cantitativ, insa schimbarea frecventa a colectiilor. Asa se face ca, in vreme ce alte branduri isi schimba colectia de doua ori pe ani, Zara vine cu modele noi de doua ori pe saptamana, noteaza The New York Times.

Strategia functioneaza din doua considerente. In primul rand, incurajeaza consumatorii sa revina mai des in magazine. Apoi, cei care doresc sa achizitioneze un produs vor sti ca nu trebuie sa amane decizia de cumparare intrucat risca sa nu mai gaseasca produsul respectiv.

Strategia Zara are un asemenea succes incat creaza nemultumire printre retailerii de lux. Desi aparent nu au nicio legatura, se pare ca modul de producere si vanzare „patentat” de brandul spaniol a influentat in mod ireversibil piata modei.

In vreme ce Zara cauta sa isi deschida magazine langa buticuri de lux precum Stella McCartney sau Chanel, acestea din urma nu stiu cum sa se indeparteze mai repede de compania europeana.

„Zara a intrerupt ciclul bianual al modei vechi de un secol. Acum, aproape jumatate dintre marile companii din domeniu – precum Prada sau Louis Vuitton – lanseaza patru sau sase colectii de imbracaminte pe an in loc de doua. Iar toate astea numai din cauza brandului spaniol”, explica analistii.

Un al mod prin care Zara si-a pus amprenta semnificativ asupra industriei modei este acela de a nega ideea ca hainele scumpe sunt si mai dezirabile. De altfel, insasi printesa Marii Britanii, Kate Middleton, a fost deseori fotografiata purtand tinute ale brandului si demonstrand astfel ca poti fi foarte chic si fara sa iti golesti complet portofelul.


Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0