Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 dezastre de PR in social media

Tags: dezastre in social media, dezastre de pr, greseli, united airlines, denny's, crucea rosie

Social media poate fi mediul ideal in care sa interactionezi cu fanii si sa ti-i apropii, insa gafele te pot costa scump. Iar urmatoarele exemple ne demonstreaza acest lucru. Unele companii renumite au fost nevoite sa invete pe pielea lor ce inseamna sa gresesti in social media si care sunt consecintele.
1. In 2008, Dave Carroll, un cantaret de muzica country din Canada, a zburat cu o cursa United Airlines de la Halifax la Chicago, fiind insotit de mai multi membri ai formatiei din care facea parte, Sons of Maxwell. Chitara acestuia, in valoare de 3.500 de dolari, a ajuns la destinatie atat de avariata, incat nu a mai putut fi folosita. Timp de un an, muzicianul a incercat sa obtina despagubiri din partea companiei aeriene, insa fara niciun rezultat. Vazand ca nu are succes, acesta a realizat o piesa intitulata „United Breaks Guitars” (United sparge chitari) prin care isi spunea intreaga poveste. Clipul a ajuns viral, avand peste 12 milioane de vizualizari pe YouTube. United Airlines si-a cerut ulterior scuze si a incercat sa inlocuiasca instrumentul, insa Carroll nu a fost de acord si a cerut in schimb o donatie catre un institut de muzica jazz. Compania a oferit o donatie de 3.000 de dolari.
 


2. Restaurantul Denny’s din Statele Unite a tiparit cateva mii de meniuri gresite, care au creat confuzie in randul consumatorilor. In partea inferioara a meniului era scris: „Alatura-te conversatiei” si era oferita adresa de Twitter a companiei twitter.com/dennys. Singura problema era ca profilul real al restaurantului era de fapt @DennysDiner, @dennys fiind profilul unui barbat obisnuit din Taiwan. Iar cand clientii au cautat profilul Dennys, au fost de-a dreptul socati sa vada exclusiv tweet-uri in limba taiwaneza.
 

 
3. Habitat UK este companie producatoare de materiale textile din Marea Britanie care a hotarat sa se promoveze intr-un mod mai „inedit”: a folosit cele mai populare hashtag-uri de pe Twitter (cum ar fi: #Trueblood, #Apple) pentru a-si promova produsele. Aceasta strategie de marketing a fost condamnata de intreaga comunitate online iar compania a trebuit sa-si ceara public scuze.
 


4. Compania Kenneth Cole a starnit un imens scandal atunci cand a postat un tweet complet insensibil cu privire la protestele din Egipt. Tweet-ul suna cam asa: „Milioane de oameni fac zarva in #Cairo. Zvonul este ca au auzit de noua colectie de primavara care este disponibila online.” Dupa ce mai multi utilizatori Twitter s-au aratat a fi indignati de mesajul postat, compania a sters tweet-ul respectiv si si-a cerut oficial scuze pe pagina de Facebook.
 


5. Crucea Rosie si-a socat fanii cand specialistul sau in social media, Gloria Huang, a postat din greseala un tweet personal pe profilul Twitter al companiei. Greseala a fost sesizata si remediata in doar o ora, insa era deja prea tarziu. Huang si-a cerut ulterior scuze pe profilul personal Twitter, dand vina pe platforma social media Hootsuite. Tweet-ul incriminator suna cam asa: „Ryan a gasit inca doua baxuri de bere Dogfish Head Midas... noi cand bem, bem ca lumea #gettngslizzerd”
 
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016