Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cele mai bune campanii online. Top 10

Tags: top, campanii, online, forbes, publicitate, promovare

Cu cei peste 2 miliarde de utilizatori, spatiul online reprezinta o atractie irezistibila pentru publicitari, care nu au ezitat sa se foloseasca de atuurile sale pentru a creste vizibilitatea brandurilor si, in cele din urma, vanzarile. Sunt insa unele campanii online care au creat atata valva, incat vor ramane pentru totdeauna in istoria publicitatii.
Cu ajutorul unor experti in domeniu, Forbes a intocmit un top al celor mai bune si de impact campanii online din toate timpurile.
1. The Blair Witch Project

Este considerata a fi cea mai buna campanie social media din toate timpurile si printre primele campanii de marketing viral. A fost realizata pentru filmul cu acelasi nume, un horror din 1999. Publicitarii din spatele campaniei au reusit sa starneasca mare valva in mediul online de la sfarsitul anilor `90, folosindu-se de website-uri si mesaje online lansate cu cateva luni inainte ca filmul sa ruleze in cinematografe. Au fost create pana si articole false din ziare si anunturi ale politiei despre disparitia a trei studenti intr-o padure din Maryland, SUA, in timp ce realizau un documentar. 
Filmul a avut un buget de 22.000 dolari si a generat venituri de 249 milioane dolari, in mare parte datorita campaniei de promovare.
Clipurile video realizate pentru prezentarea unui blander ce poate face bucati tot felul de obiecte, de la o minge de basseball pana la un iPhone, au fost atat de apreciate in sfera online incat au crescut vanzarile aparatului cu 700% din noiembrie 2006 si pana in prezent.  
3. Old Spice "Smell Like a Man, Man"

Isaiah Mustafa, actorul din seria de reclame Old Spice, s-a bucurat de foarte multa popularitate dupa lansarea spoturilor pe TV. Totusi, succesul memorabil al campaniei se datoreaza mai ales online-ului, Isaiah Mustafa fiind foarte activ pe retelele de socializare pentru a comunica cu fanii brandului. Ba mai mult, la un moment dat a cerut-o in casatorie pe una dintre admiratoarele sale, iar aceasta a acceptat.   
4. Burger King: "Subservient Chicken"

Puiul care indeplineste indata dorintele si poruncile consumatorilor s-a bucurat de un succes enorm la lansare. Campania a fost creata in 2004 de agentia Crispin, Porter + Bogusky pentru a promova sandvisul TenderCrisp de la Burger King. Odata cu aceasta campanie de promovare a fost lansat si un website, unde vizitatorii pot da puiului tot felul de comenzi, unele obisnuite, altele trasnite, pentru a-l urmari apoi cum le duce la indeplinire. Site-ul a beneficiat de 15 milioane de vizitatori in primele 5 zile de la lansare.
Campania Pepsi Refreh ofera sansa cumparatorilor de a face donatii in scopuri caritabile pentru diverse cauze sustinute de Pepsi. Compania gestioneaza intregul proiect si face propriile donatii.
Campania a pornit de la un experiment social. Reprezentantii companiei doreau sa stie daca lucrurile distractive influenteaza in vreun fel comportamentul consumatorilor, asa ca au transformat scarile de la metrou in clape de pian pe deplin functionale. Astfel, 66% dintre cei care au trecut prin zona au ales sa utilizele scarile obisnuite, dar cu clape, in defavoarea celor rulante. Spotul este o creatie a agentiei DDB Stockholm si a primit marele premiu la Festivalul International de Publicitate de la Lion in 2010.
Pentru campania de sarbatori din 2007, OfficeMax i-a incurajat pe utilizatorii de internet sa incarce pe website-ul companiei propriile fotografii pentru a se tranforma in elfi. Rezultatul: 122 de milioane de utilizatori au deveni elfi, iar vanzarile companiei au crescut ca niciodata pana atunci.
Spotul acestei campanii a intrat in Cartea Recordurilor pentru cea mai vizualizata reclama online. Are 60 milioane de vizualizari si peste 54.000 de comentarii si tweet-uri.
Pentru a promova deschiderea unui nou magazin Ikea in Suedia, managerul acestuia a postat pe Facebook imagini din showroom. Primii utilizatorii care tag-uiau fotografiile castigau piesele de mobilier respective. Vestea s-a raspandit rapid, iar campania s-a bucurat de un succes imens care i-a adus in final un premiu la Festivalul International de Publicitate de la Lion in 2010.
10. Hotmail
Campania a inceput in 1996 si este fudamentata pe postarea unor mesaje de genul "get your free email at Hotmail" dedesubtul fiecarui email.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0