Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Publicitate cu impact penal: Campania Uraste a fost reclamata pentru instigare la ura si discriminare

Tags: campanie, uraste, adhd, uraste.ro, secom, neuro optimezer, autism

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat Parchetul cu privire la o campanie pentru un produs farmaceutic in care se face referire la copiii cu autism si care foloseste pentru promovare mesajul "Uraste!".
Reprezentantii CEDCD acuza Secom, compania de import produse farmaceutice, de instigare la ura si discriminare impotriva copiilor cu dizabilitati.
 
Campania incriminata promoveaza produsul Neuro Optimizer, un supliment alimentar menit sa imbunatateasca activitatea cerebrala si legaturile neuronale.

Dintre cele trei spoturi ale campaniei, respectiv "Uraste Autismul! Iubeste-ti baietelul", "Uraste Alzheimer-ul! Iubeste-ti tatal" si "Uraste epuizarea! Iubeste-te pe tine", cel care a starnit intreaga controversa este cel legat de autism, CEDCD considerand ca acesta aduce atingere demnitatii si imaginii copiilor cu dizabilitati.
 
"Este socant faptul ca din ratiuni de marketing o companie privata isi permite sa instige la ura si discriminare impotriva uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale existente la nivelul societatii romanesti", a spus presedintele CEDCD, Madalina Turza, citata de Mediafax.
 
Si alte asociatii s-au alaturat demersului CEDCD solicitand companiei sa opreasca imediat orice difuzare a spotului si sa inceteze expunerea in farmacii a oricarui material publicitar din aceasta campanie, dar si sa prezinte public scuze tuturor celor pe care mesajul campaniei ii afecteaza si prejudiciaza.
 
Drept raspuns, compania Secom a transmis printr-un comunicat de presa ca intentiile sale au fost departe de acuzatiile care i-au fost aduse, campania nefiind conturata in jurul ideii de ura.
 
"Campania, de la bun inceput, a fost gandita ca o campanie neconventionala ce a vizat doi pasi, fiind bazata pe o antiteza intre ura si iubire. Demersul nostru a inceput invers, tocmai pentru a mobiliza oamenii si a starni reactii. Cu toate acestea, ideea campaniei nu este in niciun caz conturata in jurul mesajului «imi urasc copilul pentru ca are autism». Sunt cuvinte scoase din context, pe care cei de la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabiliati le-au asociat nepotrivit, deformand mesajul. In niciun caz nu am dorit sa instigam la ura, dimpotriva! Mesajul nostru vorbeste onest despre toate momentele acelea dureroase in care familiile celor bolnavi se regasesc. Sunt momentele in care ei urasc boala, nu bolnavul. Gandul din spate este unul cat se poate de curat si de real", se arata in comunicatul companiei.
 
In plus, reprezentantii Secom au precizat ca a doua etapa a campaniei este bazata tocmai pe iubire, pe puterea de a continua lupta, motiv pentru care pe noul website a fost postat mesajul: „Pana acum te-ai revolat si ai aratat ca-ti pasa. Mai poti face un pas donand 1 euro pentru ajutorarea celor afectati de autism, ADHD, Alzheimer si Parkinson“.



Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016