Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Comertul online: De ce sunt nemultumiti consumatorii

Tags: comert online, plangeri, clienti nemultumiti, studiu european

In general, de transportul produselor sau chiar de produsul in sine, iar asta in proportii destul de mari, de 38% si respectiv 32%. Asa arata datele Raportului Comisiei Europene privind reclamatiile clientilor ce comanda online.
Raportul “The European Online Marketplace Consumer complaints 2010-2011” se concentreaza pe comertul online transfrontalier cuprinzand date statistice privind numarul de reclamatii, probleme frecvente intalnite de consumatori, cazuri, comparatii intre statele membre, informeaza wall-street.ro. Datele studiului fac referire inclusiv la Romania, care a participat la realizarea acestuia prin Centrul European al Consumatorilor existent la nivel national.

Conform datelor Eurostat, principalii factori care impiedica utilizatorii sa cumpere bunuri online sunt nesiguranta privind securitatea platilor online (11%), privacy (10%), primirea bunurilor si posibilitatea de a le returna (9%), accesul la plata prin card (4%) sau dificultati in a gasi informatii relevante pe site-uri (3%).

In 2010-2011, Centrul European al Consumatorilor a primit aproximativ 31.000 de plangeri/an. Dintre acestea, 56% s-au referit la achizitii online (servicii si produse), in crestere cu 5% fata de 2008-2009, procent aflat in corelatie cu cresterea comertului transfrontalier.

“Consumatorii nu trebuie sa ezite sa comande pe Internet din alte state. Consumatorii trebuie sa fie pregatiti sa exploreze posibilitatea de a comanda si din alte tari. Trebuie sa aiba incredere ca pot gasi informatii si sprijin, atata timp cat iti iei precautii de bun simt”, se arata in raport.

Datele mai arata ca online shopping-ul din alte state nu creaza mai multe probleme decat cel din tara de origine. Rata de livrare a produselor este ridicata (94% din comenzi), iar 99% dintre produsele livrate sunt conforme cu cele comandate.

Cu toate acestea, numarul de retaileri online care permit livrarea internationala este inca foarte redus. Din totalul de site-uri selectionate, doar 40% permit livrari internationale. Barierele lingvistice raman o problema, doar 21% dintre website-uri oferind informatii in cel putin doua limbi.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0