Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cu Facebook inainte: Tendinte social media pe piata romaneasca

Tags: social media, companii romanesti, studiu gfk, retele sociale, facebook

Dincolo de a fi o moda, retelele sociale constituie un instrument grozav pentru a comunica cu consumatorii, iar acest lucru incepe sa fie constientizat si de catre companiile romanesti care devin tot mai active in acest sens.
Un studiu realizat de GfK arata faptul ca, la nivelul companiilor autohtone, se manifesta un interes crescut in ceea ce priveste utilizarea social media. In 2011, 69% dintre companii au apelat in special la promovarea prin Facebook si prin forumurile de discutii (43%), iar pentru anul acesta tendinta va fi tot ascendenta.

Intentiile pentru 2012 arata o cresere usoara pentru canalele deja existente si bine pozitionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar si un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scara mai larga a Twitter-ului si blogurilor independente (crestere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.

In ceea ce priveste scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarca in 2012 o concentrare semnificativ mai mare fata de 2011 pe relaţia cu clientii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), interactiunea clientilor cu marca pentru aproape jumatate (fata de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, reprezentand o crestere de 10 procente fata de 2011. Scopuri foarte importante raman cresterea vânzărilor - pentru doua treimi dintre cei chestionati - si gasirea partenerilor de afaceri - pentru mai mult de jumatate dintre acestia.

"Daca anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marca sau de companie prin intermediul retelelor sociale, in 2012 companiile constientizeaza mai mult rolul acestora in apropierea de client. Obtinerea unei imaginii pozitive este completata acum de indicatorii legati de cresterea vanzarilor, dar si de loializare”, spune Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0