Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cumparaturile online sunt influentate de blogosfera. STUDIU

Tags: cumparaturi online, blogosfera, studiu, romani, bloggeri, opinii

Mai mult de jumatate din cititorii blogurilor au cumparat produse si servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc (63,1%). In plus, 70,6% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit, cel putin o data, parerea despre un produs, un serviciu sau o companie, in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, conform studiul de audienta al blogurilor romanesti, realizat de Standout.
Studiul arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).
 
68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%). Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.
 
51,3% din cititorii de bloguri au absolvit cel putin o facultate. Referitor la pozitia lor ierarhica, cei mai multi sunt inca studenti (18,8%) sau au o functie de middle management (15,1%). Pe de alta parte, o zecime din cititorii de bloguri sunt freelanceri.
La categoria veniturile personale, 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON. 41,8% din cititorii de bloguri au declarat venituri intre 1000 si 3000 lei, 19.5% au venituri intre 3000 si 6000 lei, iar 10.6% chiar peste 6000 lei.
 
Studiul arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli, aproape jumatate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri acceseaza blogurile lor preferate de cateva ori pe saptamana.
 
In ceea ce priveste impactul blogurilor asupra comportamentului cititorilor, s-au avut in vedere doua directii: influenta directa asupra consumului/cumparaturilor, precum si influenta asupra opiniilor, la modul general, cat si despre produse, servicii si companii. 70,6% dintre cititori si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, iar mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.
 
Studiul STANDOUT s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Este cea de-a treia editie a studiului, aferenta anului 2012, dupa editiile din 2008-2009 si 2010-2011.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016