Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De cine se plang consumatorii romani si cat de bine isi cunosc drepturile

Tags: consumatori romani, drepturi consumatori, protectia consumatorilor, studiu, comisia europeana

Pentru a asigura suportul informational al recent lansatei campanii "E dreptul tau! Actioneaza!”, campanie de promovare a drepturilor consumatorilor in Romania, Comisia Europeana a realizat Eurobarometrul Flash 333 - TNS Political & Social.
Studiul are scopul de a evalua problemele intalnite de consumatori in cadrul unor sectoare specifice, nivelul de cunoastere si interesul manifestat pentru drepturile consumatorilor, familiaritatea in ceea ce priveste sursele de informare, cunoasterea unor campanii precedente privind drepturile consumatorilor si nivelul de incredere in organizatiile si institutiile din acest
domeniu.
 
Astfel, in perioada 14 si 26 octombrie 2011 au fost intervievati prin telefon 1003 cetateni din Romania cu varsta peste15 ani, alesi in mod aleatoriu in orase cu peste 100.000 de locuitori.
 
De ce se plang romanii
- 20% dintre consumatorii romani care utilizeaza servicii de telefonie raporteaza probleme
cu companiile de telefonie fixa si/sau mobila.
- 10% au mentionat dificultatile aparute cu magazinele ce comercializeaza bunuri
electronice si electrocasnice.
- 18% dintre respondentii care au contractat un credit de consum raporteaza probleme
cu bancile si alti furnizori de credite.
 
Cui se plang romanii
- Marea majoritate a consumatorilor care au intampinat probleme (62%) s-a plans direct
comerciantilor si furnizorilor de servicii.
- 14% nu au intreprins nimic in acest sens.
 
In ce masura isi cunosc si vor sa-si cunoasca drepturile
- 13% dintre respondenti au declarat ca au intalnit activitati comerciale inselatoare pe
parcursul ultimilor doi ani.
- Trei patrimi din consumatorii din regiunile urbane din Romania afirma ca-si cunosc
drepturile cand un aparat electronic sau electrocasnic cumparat de curand se defecteaza
(76%). 73% afirma ca sunt interesati in primirea mai multor informatii despre aceste drepturi.
- 43% dintre respondenti spun ca-si cunosc drepturile cand comanda ceva prin Internet si nu le place ce primesc si 72% sunt dornici sa primeasca mai multe informatii despre aceasta.
- 43% spun ca-si cunosc drepturile cand pachetul de vacanta este diferit de ceea ce era
promis in brosura si 72% doresc sa primeasca mai multe informatii referitoare la aceste
drepturi.
- 43% stiu ce drepturi au atunci cand creditul contractat include costuri neprevazute si 74% ar dori sa primeasca mai multe informatii despre acest lucru.
- 34% declara ca-si cunoaste drepturile atunci cand zborul intarzie sau este anulat si 69% ar dori să fie informati mai bine despre aceste drepturi.
- Respondentii cu varsta intre 25 si 39 de ani reprezinta categoria cea mai
interesata in primirea de informatii privind drepturile pe care le ai, ei fiind si cel mai activ grup de consumatori.
 
De unde se informeaza in legatura cu drepturile lor
- In jur de o treime din consumatorii din regiunile urbane a afirmat ca in cazul aparitiei
unei probleme cu ceva cumparat ar apela la ajutorul comerciantilor pentru obtinerea de
informatii si ajutor;
- 28% ar apela la asociatiile neguvernamentale;
- 13% ar cauta informatii pe Internet;
- 5% s-ar indrepta spre institutiile guvernamentale.
- 14% dintre respondentii care cunosc organizatii menite sa asigure respectarea drepturilor consumatorilor au solicitat ajutor sau informatii cel putin uneia dintre acestea.
 
Cine nu le respecta drepturile in calitate de consumatori
- 37% cred ca bancile si alti furnizori de credite nu respecta drepturile si regulile de protectie a consumatorilor;
- 37% nu au incredere in magazinele care comercializeaza aparate electronice si electrocasnice;
- 34% sunt de parere ca furnizorii de Internet sau companiile de teleshopping si agentiile de turism nu respecta regulile;
- 27% spun ca nici companiile de telefonie fixa si/sau mobil nu le respecta drepturile.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0