Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dorinta de cumparare: francezii ar cheltui, britanicii ar economisi, romanii ar cheltui si nu prea

Tags: dorinta de cumparare, cumparaturi, uniunea europeana, studiu, cumparaturi romania

In majoritatea tarilor europene, dorinta de cumparare a fost relativ constanta, la un nivel coborat sau foarte coborat. In unele tari insa aceasta s-a imbunatatit, dupa cum arata datele unui studiu realizat de Gfk privind climatul de consum in Europa si SUA in cel de-al doilea trimestru al anului 2012.
La nivel european, consumatorii sunt ingrijorati de cresterea si mai mare a taxelor ca parte a masurilor de consolidare economica. In unele tari au fost deja aprobate cresteri ale TVA, care vor intra in vigoare la inceputul anului viitor. Drept urmare, consumatorii considera ca acum este momentul potrivit pentru a face cumparaturi majore. Cu toate acestea, trebuie luat in calcul faptul ca exista o diferenta uriasa intre a dori sa consumi si a fi in masura sa consumi. Multi oameni pur si simplu nu isi pot permite cheltuieli majore in momentul de fata, chiar daca stiu ca este momentul potrivit.

In prezent, cea mai coborata dorinta de cumparare se inregistreaza in Regatul Unit (-42,3 puncte), Portugalia (-43,2 puncte) si Grecia (-45,2 puncte). Pe de alta parte, cei mai dornici sa consume sunt bulgarii (8,5 puncte), austriecii (22,4 puncte) si germanii (32,7 puncte). Media la nivel de Uniune Europeana se situeaza la -23 puncte, iar in SUA aceasta atinge un nivel de -9,6 puncte.

In ceea ce priveste consumatorii romani, ei sunt atenti cand vine vorba sa cheltuiasca bani. Desi a crescut in ultimele cateva luni, dorinta de a face cumparaturi majore ramane totusi la un nivel foarte coborat (-18,4 puncte).

Dorinta de cumparare este legata intr-o anumita masura si de perceptia asupra unor venituri viitoare. In multe tari europene, consumatorii anticipeaza o crestere a acestora in lunile care urmeaza, insa una foarte mica. Indicatorul a ramas in mare parte stabil sau chiar s-a ameliorat usor. Cele mai coborate valori s-au inregistrat in Portugalia (-33,7 puncte), Grecia (-48,0 puncte) si Italia (-68,0 puncte). In schimb, o crestere a veniturilor este anticipata de austrieci (-1,0 puncte), romani (1,6 puncte) si germani (40,1 puncte). Media in Uniunea Europeana este de -43 puncte, in SUA indicatorul situandu-se la 14,7 puncte.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016