Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Nutella spune ca reclamele pe Facebook le bate pe cele de pe TV

Tags: nuttella, germania, facebook, mix de marketing, marketing

Nutella lucreaza de zeci de ani cu modelul marketing mix model (MMM), un sistem care presupune campanii integrate. In decembrie 2011, compania care produce delicioasa crema de ciocolata a combinat reclamele pe Facebook cu spoturile TV, dar si alte canale contra cost, in Germania. In ceea ce priveste ROI-ul rezultat, conform declaratiilor catre ClickZ.com, banii intrati in buzunarul Facebook au fost cei folositi cel mai bine.
Cuantificarea online-ului este de multa vreme o tema fierbinte in randul marketererilor. De-a lungul anilor, brandurile si-au defalcat bugetul in functie de ingredientele media (de exemplu, campanii pentru TV, radio, reviste tiparite, afise etc.) folosind un sistem bazat pe modelul mixului de marketing. Iar cele care au inclus reclamele Facebook in MMM-urile lor demonstreaza ca site-ul nu mai este considerat un simplu experiment, ci chiar o sursa de profit. 

John Donahue, director de business strategy la compania Socialistic, preocupata de cresterea implicarii online a consumatorului, a salutat initiativa Nutella de incorporare a Facebook in mixul de marketing: "La urma urmelor, [Facebook este] o audienta oredictibila careia ii putem trimite mesaje si de la care putem primi rezultate credibile".

In timpul sarbatorilor de iarna, Ferrero, compania mama care produce Nutella, a  incercat sa creasca notorietatea brandului si vanzarile acestuia, in perioada 1-24 decembrie 2011. Ferrero nu a dat detalii privind campania televizata, dar spune ca cea de pe Facebook a atras cel mai mare ROI in comparatie cu toate celelalte canale media utilizate.

Nutella a cumparat reclame Facebook de tip Reach Block, proiectate pentru a crea un numar stabilit de reactii in cadrul unui anumit grup demografic, si reclame Premium. Cinci versiuni diferite de reclame Facebook au fost folosite, oamenii fiind incurajati sa devina fani ai paginii Nutella Deutschland si sa incerce aplicatia "Advent Calendar", unde isi puteau deschide usi catre diverse traditii germane de Craciun. Promourile au fost vizualizate de 30% din populatia online a tarii, ceea ce inseamna 3,8 de milioane de unici, conform Gfk Group, un grup ce monitorizeaza comportamentele online ale consumatorilor.

Angela Kim, media manager la Ferrero, a precizat intr-o declaratie de presa ca "pe langa cresterea audientei si efectul poztiv al folosirii mai multor media, am demonstrat ca Facebook creste vanzarile magazinelor din caramida si mortar".
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0