Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata berii: Tendinte si obiceiuri de consum in Europa Centrala si de Est

Tags: bere, piata berii, studiu cocoon group, tendinte europa centrala si de est

In sezonul de vara este preferata barbatilor. Blonda, bruna, limpede ori tulbure, berea le face cu ochiul in permanenta, insa acest produs are o dinamica aparte. Iar aceasta dinamica a fost pusa sub lupa de Cocoon Group. Agentia a realizat o analiza privind tendintele care vor modela viitorul pietei de bere din zona central si est europeana.
In ultimii ani, companiile de bere din Europa Centrala si de Est au fost nevoite sa faca schimbari la atat la nivel de produs, cat si la nivel de business si comportament pe piata, se arata in analiza Cocoon. Unele dintre aceste schimbari au fost determinate de modificari ale obiceiurilor de consum sau ale legislatiei, in timp ce altele au fost implementate prin alegerea producatorilor de bere.
 
Consumul de bere este in scadere in intreaga Europa, cu precadere in Europa Centrala si de Est. Oamenii consuma mai putina bere, la intervale mai mari de timp si ies din ce in ce mai rar in oras. Acest lucru se datoreaza in pricipal unei constientizari in privinta sanatatii, recesiunii economice si legislatiei (in conditiile unor taxe tot mai mari si a interzicerii fumatului in unele spatii publice).

Producatorii de bere s-au vazut astfel nevoiti sa-si adapteze produsele obiceiurilor de consum ale unui nou tip de consumator: tinerii deschisi catre nou care prefera sa-si bea berea departe de pub-ul sau barul traditional. Asa a aparut berea la PET, ambalaj care a avut o evolutie rapida pana in pozitia de lider al categoriei ambalajelor de format mare. PET-urile de 1L si 2L au devenit cele mai bine vandute produse pentru cele mai multe dintre marcile din tarile central si est europene.

Berea cu arome, o amenintare pentru piata bauturilor racoritoare

O schimbare majora a portofoliilor a fost generata de aparitia noilor beri cu arome si a sortimentelor de tip radler (amestec de bere si suc). Sortimentele de radler contribuie la cresterea apetentei pentru bere si este menita sa compenseze micsorarea publicului tinta pentru produsul original. Aceste bauturi, cu continut scazut de alcool sunt atractive pentru un public preponderent feminin si tind sa inlocuiasca mai degraba bauturile racoritoare si sucurile decat alte tipuri de beri.

In Croatia de exemplu, aceste beri cu arome au avut un asemenea impact pe piata bauturilor racoritoare incat gigantul Coca - Cola a creat o campanie publicitara speciala pentru a recastiga consumatorii care au migrat catre aceste noi produse.

”Odata facut acest prim pas, ne asteptam ca producatorii de bere sa continue sa caute urmatorul mare succes care sa ii ajute sa-si mareasca baza de consumatori si sa se extinda catre noi arome, formate si ocazii. De exemplu, exista potential enorm in categoriile de beri fara alcool, beri organice si beri light. Valul inovatiilor din regiune este abia la inceput”, spun realizatorii studiului.

Femeile incep si ele sa consume bere

Prin introducerea produselor inovatoare non-traditionale, marcile de bere devin mai atractive pentru femei si alti bautori non-traditionali de bere. Totusi, reputatia acestor marci depinde in continuare de modul in care reusesc sa-si asigure publicul tinta principal (barbatii consumatori de bere) de faptul ca produsele lor raman simboluri ale masculinitatii sau mestesugului traditional pe care acestia le pot consuma cu mandrie. Ca atare, cei mai multi producaori au introdus noi produse care pun accentul pe masculinitate s tradite.

Reintroducerea berilor nefiltrate in toate tarile din regiune ilustreaza foarte bine acest trend. Aceste produse au menirea de a-i asigura pe consumatorii din publicul-tinta ca nu au fost uitati, chiar daca marcile lor preferate evolueaza in timp.

Procesul de inovare al berii continua

Procesul de inovare pe piata berii s-a miscat foarte lent dupa caderea comunismului. Producatorilor le-a fost teama sa nu supere cumva consumatorii de bere conservatori. Totusi, vremurile s-au schimbat. Daca in trecut, marcile de bere central si est europene vedeau schimbarea produsului ca pe o masura care submineaza expertiza productiei traditionale de bere,  acum incep sa se considere "maestrii berari" pentru care schimbarea produselor este o adevarata demonstratie de expertiza. Recenta explozie de inovatii indica modul in care piata se liberalizeaza.

Avand unul dintre cele mai ridicate consumuri de bere pe cap de locuitor din lume, Europa Centrala si de Est ar trebui sa fie liderul procesului de inovatie si dezvoltare de noi produse.
 
„Asa cum se intampla in cazul francezilor cu vinul sau in cazul elvetienilor cu branzeturile speciale, restul lumii ar trebui sa se uite la Europa Centrala si de Est dupa cele mai recente trendinte in domeniul berii si specialitatilor de bere. Daca vom continua sa urmam traseul stabilit recent, acest lucru pare foarte plauzibil”, incheie realizatorii studiului.


Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016