Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Publicitatea TV in Romania: Consumul de reclama s-a diminuat

Tags: publicitate tv, reclama, romania, piata de publicitate, advertiseri romania, date, grp

In cel de-al patrulea an de criza nationala si internationala, marile companii care investesc in publicitatea TV din Romania si-au diminuat drastic consumul de reclama in primul semestru al acestui an, iar campaniile de promovare s-au derulat sub auspiciile prudentei, noteaza adevarul.ro.
In topul advertiserilor cu cel mai mare volum de puncte de audienta TV (Gross Rating Point – GRP), acumulat in primele sase luni ale acestui an, se afla compania Unilever, cu 39.815 GRP-uri la nivel urban. Expunerea pe TV a brandurilor din portofoliul Unilever este cu 29% mai mare decat cea din primul semestru al anului trecut. O crestere a vizibilitatii se remarca si in cazul producatorului de bere Heineken Romania: 15,3%.
 
Aceste doua companii sunt insa exceptii in topul clientilor publicitari pe TV, restul marilor companii din TOP 10 inregistrand scaderi a consumului de publicitate. Astfel, Procter&Gamble se situeaza pe locul doi in clasament, cu un volum de 33.814 GRP-uri la nivel urban, mai mic cu 23,1% fata de cel din aceeasi perioada a anului 2011. Scaderi importante de publicitate TV au inregistrat Orange (-32,4%), Nestle (-25,2%), Vodafone (-56,5%), Henkel (-52,7%), Coca-Cola Company (-31,6%) si Cosmote (-16,3%).
 
Una dintre cele mai notabile scaderi a consumului de publicitate este cea a producatorului de lactate Danone. Daca in anii precedenti compania era un veritabil campion al promovarii TV, anul acesta a suferit o scadere de 89,2%.
 
Pe piata bancara, Banca Comerciala Romana (BCR) ramane liderul in promovarea pe micile ecrane, chiar daca si-a diminuat expunerea cu 58%. Raiffesen Bank a suferit o diminuare a vizibilitatii pe TV inca si mai drastica: 96.3%. Pe de alta parte, Provident, institutia nebancara de credit, a avut o usoara crestere de 3,5%.
 
Pe piata auto, Dacia Groupe Renault a inregistrat o crestere a volumului de GRP-uri de 3,3%, in timp ce Citroen si-a diminuat consumul TV cu 29%.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 30-Iul-2012 22:57:36
Numai needucatii consuma publicitate .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0