Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Raport Brat 2012: Cat si cum s-a investit in publicitate in Romania

Tags: publicitate romania, investitii publicitate, piata de publicitate 2012

Investitiile in publicitate (valoarea rate card, fara discount) se ridica la aproximativ 656 milioane de euro anul trecut, conform studiului de monitorizare BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia )pentru presa scrisa, radio, online si OOH.
Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate. Mica publicitate constituie aproximativ 4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile pro-bono au insumat aprox. 6%.

Proiectele realizate cu fonduri europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de EURO pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.

Principalele sectoare de activitate care au investit in publicitate in 2012 au efectuat aproximativ 53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012


Fiecare dintre cele 10 sectoare de activitate din topul clasamentului au utilizat in mod diferit cele 4 medii in comunicarea lor:


Din punct de vedere al clientilor care au investit cel mai mult in publicitate in 2012, Orange si Vodafone detin primele doua pozitii, urmati de Domo Retail si Procter&Gamble. Primele 20 de companii totalizeaza impreuna aproximativ 30% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.


In ceea ce priveste principalele marci de bunuri si servicii promovate in presa scrisa, radio, online si OOH in anul 2012 acestea sunt Orange, Vodafone, Domo, Carrefour si eMag. Primele 20 marci au constituit aproximativ 19% din totalul volumului de publicitate consumat in 2012.


In cazul presei scrise, publicatia care a atras cele mai mari volume de publicitate din partea clientilor de publicitate in anul 2012 a fost Ziarul Financiar.


In cazul publicitatii radio, in monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 8 statii radio.


In cazul site-urilor web, primele doua pozitii din punct de vedere al volumului de publicitate atras de la clientii de publicitate sunt ocupate de catre libertatea.ro si cancan.ro, urmate de catre antena3.ro si ziare.com. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 52% din totalul publicitatii online.


In cazul panotajului, in monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 10 companii de OOH.

Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0