Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romanii si internetul - Studiu Mediascope

Tags: studiu mediascope, interner, utilizare internet, romania, online

7.2 milioane de romani sunt online si petrec in medie 18,6 ore/saptamana pe Internet, cu aproximativ cu 2.5 ore mai mult decat media regiunii si cu 4 ore mai mult decat media europeana, se arata intru-un studiu Mediascope, citat de HotNews.ro.
Date generale privind utilizarea internetului:
- din populatia adulta a Romaniei de 18.7 milioane, 39% folosesc mediul online;
-numarul mediu de ore petrecute online de romani in decursul unei saptamani este de 18.6;
- 95% din utilizatorii de internet romani urmaresc programe TV online – 19% zilnic si 29% cel putin o data pe saptamana, 88% asculta radio si 99% citesc site-urile de stiri;
- 1,6 milioane romani folosesc telefonul mobil pentru a naviga si doar 1% folosesc tabletele;
- 75% din heavy userii de internet provin din randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16-24;
- timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil.
 
Cele mai folosite servicii online:
- 100% dintre utilizatori folosesc e-mailul;
- 93% dintre toti utilizatorii de Internet din Romania au folosit cel putin o data o retea de socializare personala sau profesionala;
- 94% dintre utilizatori acceseaza servicii de Instant Messaging;
- 83% frecventeaza forumurile online;
- 82% folosesc un blog.
 
Cele mai vizitate site-uri (cu frecventa zilnca):
- site-uri de stiri - 48%;
- social media - 37%;
- site-uri legate de un anume hobby - 35%;
- video - 26%;
- informatii despre sporturi - 21%;
- site-uri de joburi si muzica - 20%.
 
Obiceiuri de cumparare online:
- 95% dintre userii romani se documenteaza online inainte de a face o achizitie;
- 15% cauta informatii pe net referitoare la reclamele pe care le vizioneaza in acelasi timp la TV; cifra este cu 2 procente mai mare decat media europeana;
- 44% dintre utilizatorii romani considera ca Internetul ii ajuta sa ia decizii mai bune de cumparare;
- 87% dintre utilizatori au cumparat cel putin o data cu ajutorul Internetului;
- un utilizator de Internet in Romania face in medie 8 achizitii online in 6 luni si cheltuieste in medie 247 euro pe semestru;
- 51% dintre utilizatorii de Internet considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre acel brand;
- 43% dintre utilizatori se arata mai dornici sa cumpere un produs al unui brand cu care sunt conectati intr-o retea sociala;
- Internetul influenteaza obiceiurile de cumparare in special pentru: electrocasnice (63%), telefoane mobile si servicii de telefonie (61%), servicii financiare (56%), vacante (54%) si produse cosmetice (50%);
- cele mai cumparate produse online sunt: cartile (51%), bilete de calatorie (35%), electrocasnice (34%), vacante (32%), imbracaminte si accesorii (22%)
 
Cerintele utilizatorilor de internet:
- 67% din utilizatorii romani de smartphone-uri spun ca ar fi interesati de oferte location-based;
- 45% se declara atrasi de aplicatiile mobile;
- 20% sunt interesati de coduri QR;
- 68% dintre utilizatorii romani (peste media europeana de 38%) se arata interesati de retele sociale, dorind sa vizualizeze continut video ce face parte din campanii publicitare si sa uploadeze clipuri sau fotografii pe site-urile brandurilor.

Studiul s-a desfasurat in februarie 2012 in 28 de tari europene pe un esantion de aproximativ 50.000 de persoane.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0