Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Studiu IAB: Cum stam cu investitiile in publicitatea online

Tags: iab, studiu, publicitate online, romania, cee, utilizatori de internet, cheltuieli publicitate

Desi este a cincea tara din Europa Centrala si de Est ca numar de utilizatori de Internet, Romania este printre ultimele tari din regiune in ceea ce priveste cheltuielile de publicitate per utilizator online, fiind urmata doar de Belarus, se arata in raportul "Do you CEE?" realizat de Gemius si IAB Europe si citat de Hotnews.ro.
Chiar si asa, raporul precizeaza ca Romania are toate sansele sa devina una dintre locomotivele regiunii. Anul trecut advertiserii din Romania au investit in publicitatea online 21.9 milioane de euro, cu 5% mai mult comparativ cu anul trecut.  Pana una-alta insa iata cum arata cheltuielile de publicitate online in zona CEE in 2011:
 
1. Rusia - 1120,7 milioane euro (+56% fata de 2010)
2. Polonia - 439 milioane euro (+59%)
3. Turcia - 360 milioane euro (+26%)
4. Republica Ceha - 268 milioane euro (+11%)
5. Ungaria - 108 milioane euro (+13%)
6. Slovacia - 31,7 milioane euro (+30%)
...
9. Bulgaria - 30,5 milioane euro (+13%)
...
11. Romania (fara publicitate prin Facebook, Google etc.) - 21,9 milioane euro (+5%)
12. Estonia - 11,6 milioane euro (+19%)
13. Letonia - 9,8 milioane euro (+17%)
14. Lithuania - 8,1 milioane euro (+13%)
15. Belarus - 3,4 milioane euro (-26%)

Daca, in Republica Ceha, publicitarii au cheltuit online peste 45 de euro per utilizator de internet, polonezii - 27 de euro, slovenii - 25 de euro, Romania este penultima in coada clasamentului, cu mai putin de 5 euro, devansand doar Belarus.

In total, in zona CEE exista 143,5 milioane de utilizatori, rata de penetrare fiind de 55%. In medie, 3,8% din totalul paginilor vizualizate in regiune au fost accesate de pe terminale mobile - de 2,5 ori mai mult decat in decembrie 2010 .
 
Populatia online in Europa Centrala si de Est in 2011 –tari cu cea mai mare crestere:
Rusia - 55 milioane utilizatori (+11,72%)
Turcia  - 22,6 milioane (4,19%)
Polonia - 16,8 milioane (4,92%)
Ucraina - 13,6 milioane (19,08%)
Romania - 7,7 milioane (6,49%)
Republica Ceha - 5,9 milioane (6,52%)
Belarus - 4,1 milioane (20,18%)
Bulgaria - 3,6 milioane (8,82%)
 
La nivelul regiunii CEE, in topul terminalelor care aduc de la mai multe accesari de pagini prin internetul mobil, se afla iPad (25%), urmat de iPhone (15%) si, la o diferenta mare, Samsung Ggalaxy S II (aproximativ 4%).
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0