Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Supermarketul, universul de cumparaturi al romanilor

Tags: comert modern, cumparaturi, supermarket, hipermarket, studiu gfk, romani

Comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, aproape jumatate dintre cumparaturile efectuate de catre romani fiind realizate in super si hipermarketuri, arata datele unui studiu realizat de GfK Romania.
In primele sase luni ale anului,  49% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produse de larg consum au mers catre marile magazine, in crestere cu doua puncte procentuale fata de perioada similara a anului precedent.
 
Pe de alta parte, buticurile si magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% in perioada precedenta.
 
In structura comertului modern, supermarketurile acopera 16% din valoare, in vreme ce hipermarketurile au castigat un punct procentual in prima jumatate a anului. Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern ramane numarul mai mare de cumparatori, aceasta tendinta fiind consolidata si prin continua expansiune teritoriala a marilor lanturi de retail.
 
In prima jumatate a anului a crescut de asemenea si frecventa de cumparare la nivel de canale, aceasta dupa o perioada in care numarul de acte de cumparare a scazut constant de la an la an. Aceasta crestere a frecventei de cumparare este insa insotita de o loialitate mai mica fata de retaileri la nivel de total bunuri de larg consum, ceea ce confirma trendul de "shopping around”.
 
Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, se constata si cresteri puternice pentru produsele marca privata. Acestea au castigat 3 puncte procentuale in primele sase luni, acoperind 11% din piata bunurilor de larg consum in valoare, in detrimentul marcilor nationale insa. Astfel, 9 din 10 gospodarii au achizitionat cel putin o data produse marca privata in prima jumatate a anului 2012, in timp ce valoarea platita in medie pentru aceste produse a crescut cu mai mult de 30%.  
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 26-Sep-2012 23:35:42
Va veni vremea cind romanii se vor dezmetici din starea asta de dobitoceala consumerista . Mila imi e de ei .....

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0