Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
3 modalitati prin care iti poti imbunatati relatia cu clientii
de Ana Tudor |
Tags: relaia cu clientii, clientii companiei, constientizare de sine
Relatiile pe care le ai cu clientii tai se bazeaza mai mult pe latura sentimentala, decat pe cea intelectuala. Mai mult decat atat, atunci cand incerci sa duci la un alt nivel relatiile pe care le ai cu clientii companiei tale, nu alege sa faci acest lucru ca si cand ai dezvolta o afacere. Implica-te! Incearca sa ai o relatie mai apropiata de clientii tai, bazata pe sentimente de respect si prietenie.
Relatiile pe care le ai cu clientii tai se bazeaza mai mult pe latura sentimentala, decat pe cea intelectuala. Mai mult decat atat, atunci cand incerci sa duci la un alt nivel relatiile pe care le ai cu clientii companiei tale, nu alege sa faci acest lucru ca si cand ai dezvolta o afacere. Implica-te! Incearca sa ai o relatie mai apropiata de clientii tai, bazata pe sentimente de respect si prietenie.
1. Constientizarea de sine
Relatiile stranse se creeaza datorita sentimentelor. Mai mult decat atat, nu te poti lega din punct de vedere emotional de cineva daca nu esti impacat tu insuti cu sentimentele pe care le simti.
Aceasta constientizare iti permite sa legi prietenii cu cei din jur. De exemplu, imagineaza-ti ca ai o zi mai putin buna. Esti nervos si frustrat din cauza unui client care te-a lasat balta exact in momentul in care compania ta avea nevoie de el.
Mai mult decat atat, dupa intalnirea cu acest client, ai o alta intalnire cu un altul. Din acest punct exista doua situatii in care ai putea reactiona diferit: in cazul in care nu poti constientiza faptul ca sentimentele negative nu te ajuta cu nimic, atat pe tine, cat nici pe urmatorul client, vei reactiona agresiv si nervos, riscand sa pierzi doi clienti in aceeasi zi, sau situatia in care realizezi ca trebuie sa te calmezi si sa ii explici urmatorului client ca unui prieten situatia grea prin care treci.
2. Empatia
Empatia este abilitatea de a simti ceea ce simte si cel cu care vorbesti. Cu alte cuvinte, este acea abilitate de a te pune in pielea cuiva, astfel incat sa constientizezi situatiile prin care trece si ce sentimente il incearca. De exemple, sa presupunem ca intr-o zi obisnuita la birou, in timp ce dadeai cateva telefoane, descoperi faptul ca unul din clientii importanti ai firmei tale anunta concedieri in masa. In aceasta situatie exista trei moduri in care ai putea actiona fata de respectivul client:
a) Continua sa dai telefoane ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. (Pana la urma nu este problema ta ce i se intampla respectivului.)
b) Incearca sa aflii daca firma clientului respectiv va ramane pe piata, astfel incat sa isi poata plati datoriile fata de tine.
c) Incearca pentru un moment doar sa iti imaginezi momentele de confuzie prin care persoana respectiva trece atunci cand este pus in fata situatiei de a da afara persoane de referinta pentru afacerea sa.
Primele doua raspunsuri vor crea impresia (probabil corecta) ca esti un om fara scrupule. A treia solutie, bazata pe empatie, creaza relatii interumane mult mai stranse.
3. Optimismul realist
In ultimul timp, relatiile cu clientii sunt construite din dorinta ta de a-i satisface nevoile clientului. Cu toate ca de cele mai multe ori aceste nevoi sunt legate de probleme de afaceri, in unele cazuri, acele nevoi sunt de fapt nevoi sentimentale (cum ar fi nevoia de a se asigura ca firma ta este de incredere.)
Cea mai buna modalitate de a satisface atat nevoile emotionale dar si necesitatile afacerilor este sa combini realismul cu optimismul in procesul de vanzare. Poti face acest lucru in trei pasi:
a) Analizeaza cat mai real posibil situatia clientului tau, fara a te oferi sa ii rezolvi problemele. (Aceasta este partea realista.)
b) Lucreaza cu clientul respectiv pentru a vedea cum va reactiona pe viitor. (Aceasta este partea optimista.)
c) Gaseste o cale de mijloc intre situatia prezenta astazi si intre cum si-ar dori clientul tau sa fie pe viitor. (Aceasta este partea de vanzare)
Autor: Ana Tudor
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.