Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 calitati ale unui angajat loial

Tags: management, angajat loial, succes, angajator, curaj

Cand vorbim de loialitatea angajatilor, nu avem deloc in vedere supunerea oarba, devotiunea fanatica sau durata angajarii. Esti surprins? Gandeste-te atunci la urmatoarele tipuri de oameni din firma si decide singur care este mai loial.
a)     Angajatul care e in firma de 10 ani si, in timpul asta, a invatat sa lucreze pe tacute si nevazute sau
 
b)     Angajatul care este alaturi de tine de 18 luni si crede in directia aleasa, in modul decis pentru a ajunge acolo si iti dovedeste asta zilnic, prin actiunile sale.
 
Bineinteles ca experienta este importanta, dar cred ca ai alege si tu tipul 2 de angajat. Angajatii loiali nu sunt numai dedicati pentru a ajuta compania sa aiba succes. Loialitatea lor este expusa si in alte moduri, unele chiar suprinzatoare.
 
1.      Isi manifesta loialitatea prin integritate.
 
Multi achivaleaza loialitatea cu obedienta. Dar un angajat care cauta mereu sa faca ce trebuie, nu numai sa urmeze orbeste o persoana, este cel care iti protejeaza interesele pe termen lung. Poate ti se pare neloial, dar vei intelege in timp ca este mai bine sa faci ce trebuie, si nu urgenta executarii.
 
2.      Genereaza discutii pe care altii nu au curajul sa le provoace.
 
Multi angajati ezita sa-si exprime opiniile sau sentimentele in grup. Unii nu-si spun parerea nici in privat.
 
Angajatii loiali simt lucrurile problematice si preocuparile celor din jur si pun intrebari pe care altii nu au curajul sa le puna. Ei stiu ca, pentru ca o companie sa aiba succes, angajatorul trebuie sa stie ce gandesc subalternii si ca angajatii trebuie sa stie la ce te gandesti tu.
 
3.      Ii lauda pe ceilalti.
 
Angajatilor loiali le pasa: de companie, de clienti, de misiune... Simt ca lucreaza pentru un organism mai mare decat ei insisi. Asa ca apreciaza aceleasi calitati si la altii.
 
Angajatii care-i lauda pe ceilalti, chiar daca nu este in fisa postului a lor, au abilitati de interrelationare senzationale.
 
4.      Se pun si de-a curmezisul.
 
Chiar si companiile grozave au parte de dezacorduri. Fiecare lider mare isi doreste angajati care sa puna intrebari, sa delibereze, sa spuna nu. Este sanatos sa cantaresti bunele cu relele unei decizii, sa impartasesti opinii conflictuale.
 
5.      Pleaca atunci cand trebuie sa plece.
 
Un angajat loial este cea mai buna achizitie a companiei tale si, in mod normal, nu vrei sa plece. Dar uneori o face: pentru un stil de viata diferit, pentru o oportunitate mai buna, pentru sansa de a schimba domeniul sau pentru a-si lua bagajul de cunostinte si a-si face propria companie.
 
Cand vine acest moment, iti va spune ca pleaca, sa-ti lase timp sa aduci pe altcineva in locul lui. Esti dezamagit, dar ureaza-i tot binele din lume. Pentru un timp, a pus interesele companiei tale mai presus de ale lui...


Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.42 din 5 - 6 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

maria 25-Iul-2013 14:56:05
BUN, mai ales p.5

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016