Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aspecte financiare de luat in calcul inainte ca afacerea sa se extinda

Tags: management si marketing, extinderea afacerii, potentiali cumparatori, consultant financiar, plan financiar

Ce ar trebui sa stim inainte de a decide ca afacerea noastra trebuie sa creasca? Ce decizii sunt de luat sau, dimpotriva, de evitat?


In primul rand, e cat se poate de evident ca trebuie sa avem un plan pe care sa il urmam. Construiesti o companie pe care intentionezi sa o vinzi in urmatorii cinci ani sau pe care ai de gand sa o dezvolti pentru inca 50 de ani? Cu cat timpul avut in vedere e mai scurt, cu atat mai mult va trebui sa te concentrezi pe diversificarea produselor si pe testarea unor piete noi. Daca, dimpotriva, timpul nu e un factor presant, atunci va trebui sa vezi in ce mod ceea ce faci acum  poate beneficia cat mai mult de pe urma acestor trei aspecte:

1. Pozititionarea geografica.

De acest lucru va trebui sa tii cont mai ales in situatia in care vei dori sa deschizi o noua reprezentanta a businessului tau intr-un alt oras sau doar o alta zona.

2. Productia interna.

In unele cazuri, este de preferat sa poti oferi unele servicii conexe. Astfel, nu iti trimiti clientul la competitie sau pur si simplu catre o alta firma fiindca tu nu poti oferi ceva ce ar fi venit in completarea produsului sau serviciului oferit initial. In acelasi timp, a avea incluse unele procese inseamna (chiar daca numai in unele situatii) o reducere a costurilor.

3. Pietele.

Pietele si nu piata. Fiindca nu ne adresam tuturor oamenilor din lume, ci unor nise bine definite, unor segmente reprezentate de un profil complet si bine definit al potentialului cumparator. In momentul in care oferi o noua gama de servicii, incluzi automat o noua sectiune de piata sau o noua categorie de clienti in targetul tau.

In momentul in care ai identificat pasii pe care trebuie sa ii faca afacerea ta pentru a creste in fiecare dintre aceste arii, va trebui sa construiesti un plan financiar care sa vina in completarea extinderii pe care o ai in gand.

Un astfel de plan este un pariu pe care il poti pierde, insa poti elimina multe riscuri daca ai un consultant financiar care sa te ajute. Creeaza un model de plan care sa includa riscurile iminente. In plus, va trebui sa fii pregatit din punct de vedere psihic atat pentru esec, cat si pentru un succes fulminant.

Proiectul va include si incasarile estimate, cheltuielile, inventarul mijloacelor fixe (cladiri, autoturisme, utilaje si echipamente) etc.

Nu uita sa faci, la final, o comparatie intre valoarea estimata a companiei in prezent si dupa extindere. Daca diferenta nu e foarte mare, s-ar putea ca momentan extinderea sa nu merite aceste eforturi din partea ta.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016