Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aspecte importante privind comunicarea in cadrul companiei
Tags: comunicare, manager, mijloc de comunicare, feedback, emitator
Comunicarea reprezinta un schimb de informatii, opinii si sentimente. In ceea ce il priveste pe manager, comunicarea cu ceilalti este indispensabila pentru a putea coordona, motiva si informa personalul pe care-l conduce. Comunicarea implica generarea, transmiterea, receptia si interpretarea informatiilor.
Comunicarea reprezinta un schimb de informatii, opinii si sentimente. In ceea ce il priveste pe manager, comunicarea cu ceilalti este indispensabila pentru a putea coordona, motiva si informa personalul pe care-l conduce. Comunicarea implica generarea, transmiterea, receptia si interpretarea informatiilor.
Emitatorul
Orice angajat sau membru al conducerii firmei se afla adesea in situatia de a transmite informatii. Din perspectiva comunicarii eficiente, acesta trebuie sa decida ce mesaj anume vrea sa transmita si cum va face acest lucru astfel incat sa se faca inteles de cel caruia i se adreseaza. Mesajul este codificat cu ajutorul cuvintelor (sau al gesturilor), iar cel care il recepteaza urmeaza sa il decodifice.
Mijlocul de comunicare
Emitatorul poate folosi ca mijloc de transmitere a mesajului sau conversatia, textul scris, diagrama, tabelul, gesturile sau orice alt mijloc care poate usura intelegerea fara echivoc a mesajului.
Receptorul
Al treilea element al procesului de comunicare este receptorul, persoana care primeste mesajul transmis si care trebuie sa-l interpreteze iar apoi sa actioneze in consecinta.
Feedback
Receptorul poate indica daca a inteles mesajul sau, in caz contrar, poate cere lamuriri suplimentare. Informatiile care faciliteaza clarificarea mesajului constituie un feedback. Feedback-ul este absolut necesar deoarece, intr-o organizatie, informatia se deterioreaza prin transmiterea ei de sus in jos.
Mediul
Mediul (locul) in care are loc comunicarea joaca un rol deosebit de important. De exemplu, daca un angajat este chemat pentru o discutie chiar in biroul sefului, angajatul se va gandi ca este vorba despre o discutie care vizeaza o problema serioasa.
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.