Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce trebuie sa faci cand un angajat isi da demisia
Tags: management, sfaturi de management, demisie, recrutare, contraoferte
Ce trebuie sa fac cand un angajat isi da demisia? In trecut, am fost luat pe nepregatite si nu am reactionat suficient de intelept. Nici nu am stiut sa profit cum trebuie de timpul pe care l-au mai petrecut in firma. Exista vreun protocol privind ceea ce e de facut cand cineva iti inmaneaza preavizul?
Ce trebuie sa fac cand un angajat isi da demisia? In trecut, am fost luat pe nepregatite si nu am reactionat suficient de intelept. Nici nu am stiut sa profit cum trebuie de timpul pe care l-au mai petrecut in firma. Exista vreun protocol privind ceea ce e de facut cand cineva iti inmaneaza preavizul?
1. Primeste vestea cu zambetul pe buze. Poate ca in sinea ta te panichezi, caci te gandesti cum vei reusi oare sa gasesti pe altcineva, dar nu-i arata angajatului asta. Nu este profesional sau adecvat sa te enervezi. In schimb, felicita-l pentru noua functie si spune-i ca-i vei duce dorul.
2. Nu veni cu o contraoferta. Managerii fac adesea contraoferte cand intra in panica, dara asta nu functioneaza bine pe termen lung. Angajatul a decis deja ca-ti spune la revedere. Daca incerci sa-l momesti cu bani, tii in front o persoana nemultumita, asa ca mai bine abtine-te.
3. Discuta elementele logistice imediat. Afla care va fi ultima zi de lucru, ce crede ca mai poate face pana atunci si cand isi va anunta plecarea public. Ultima parte este foarte importanta. Daca angajatul abordeaza demisia profesionist si elegant, el trebuie sa-si anunte colegii. Pe de alta parte, daca pare trist, fa tu insuti anuntul, astfel incat sa poti controla tonul.
4. Creeaza un plan de tranzitie. Vorbeste cu angajatul si fa o lista cu toate proiectele la care lucreaza momentan, inclusiv clientii actuali. Apoi decideti ce mai poate incheia pana la sfarsitul perioadei pe care o va mai petrece cu tine si ce vei face tu pentru a muta responsabilitatile pe umerii altcuiva.
5. Gandeste-te ce calitati vrei sa aiba inlocuitorul celui care si-a dat demisia si incepe procesul de recrutare. Nu posta automat aceeasi fisa de post pe acre ai pus-o si cand l-ai angajat pe demisionar. Profita de ocazie sa te gandesti la abilitatile angajatului ideal in rolul respectiv.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
2.28
din 5
- 9 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.