Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce ar fi mai bine sa ne infiintam o afacere de familie?
Tags: afacere de familie, blocaje financiare, succes, afaceri, companii, avantaje afacere familie
In Romania oamenii inca fug de asociere. Nu neaga nimeni ca e greu sa gasesti partenerul de afaceri perfect, insa e greu sa te descurci si pe cont propriu, mai ales atunci cand finantele sunt limitate, iar afacerea e abia la inceput.
In Romania oamenii inca fug de asociere. Nu neaga nimeni ca e greu sa gasesti partenerul de afaceri perfect, insa e greu sa te descurci si pe cont propriu, mai ales atunci cand finantele sunt limitate, iar afacerea e abia la inceput.
O solutie in aceasta privinta ar putea-o reprezenta afacerile de familie, asa cum se prezinta intr-un studiu PwC Family Business Survey 2012/2013, "Afacerea de familie. Un model sustenabil pentru secolul 21".
Acestea par sa se diferentieze astfel de alte tipuri de afaceri dezvoltate de antreprenorii obisnuiti. Printre avantajele unei afaceri de familii se numara:
- un proces decizional mai rapid si mai flexibil (afacerile de familie sunt considerate mai agile decat companiile multinationale, se adapteaza mai usor, identifica rapid oportunitatile si actioneaza prompt)
- decizii cantarite cu atentie
- mai multa implicare si responsabilitate
In aceasta ultima privinta, studiul mentioneaza:
"Atat proprietarii afacerilor de familie, cat si angajatii acestora sunt mai implicati in activitatile firmei si mai preocupati de rezultate, asumandu-si responsabilitatea atat pentru succese, cat si pentru nereusite. De asemenea, exista un angajament puternic al proprietarilor fata de angajati, fata de clienti si fata de afacere in sine. Acest angajament se reflecta si in comportamentul personalului, care este mai loial si ramane alaturi de afacere vreme mai indelungata."
- responsabilitate crescuta fata de furnizori si fata de clienti
- o structura de management mai simpla si mai putina birocratie
Argumentele aduse de studiu in ce priveste acest aspect sunt urmatoarele:
"In cadrul acestor structuri, relatiile se desfasoara la un nivel mai personal. De cele mai multe ori, exista un cerc restrans de management, iar informatia circula direct, in absenta unor nivele intermediare. Dinamica este generata de familie, de afacere si de actionari, conducand spre o puternica etica bazata pe reglementare si control social, ceea ce justifica preferinta afacerilor de familie pentru reguli nescrise in defavoarea formalitatilor."
- un spirit antreprenorial dublat de creativitate si inovatie
Concluziile studiului arata ca o afacere de familie pare sa fie una dintre solutiile optime inclusiv in cadrul unei economii instabile si ca acest tip de business se remarca prin atingerea succesului peste tot in lume.
Exista insa si provocari asupra carora studiul atrage atentia:
- blocaje financiare
- atragerea si retentia talentelor (afacerilor de familie le este dificil sa atraga oamenii potriviti, oamenii fiind in general mai motivati sa lucreze intr-o companie multinationala, mizand pe succesul mai mare al acesteia)
- succesiunea si transferul afacerii
- separarea afacerii de viata de familie
- "uzura morala" si lipsa de informatii in comparatie cu marile companii
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.