Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decalogul unei comunicari clare

Tags: management, comunicare, decalog, parteneriat

Ceea ce spui si ceea ce se aude pot fi doua lucruri complet diferite. Si asta se intampla chiar si intre prieteni apropriati. De aceea, cand vorbim despre o relatie de lucru intre doua fiinte umane, cel mai bine este sa existe un acord pe care fiecare parte sa-l inteleaga clar pentru a-si juca corect rolul parteneriatului.
Daca aveti ceva scris va fi usor mai tarziu, cand vor aparea neintelegeri, sa va intoarceti la „lege”, pentru a vedea daca schismele au aparut din cauza unui tavalug de emotii sau dintr-o cauza precisa.
 
Comunicarea este extrem de importanta. Este baza tuturor interactiunilor umane si, de aceea, trebuie sa invatam s-o controlam intr-o maniera in care neintelegerile sa fie mentinute la un nivel minim.
 
1. Afla ce-si doreste cealalta persoana.
 
Poti face asta intreband si ascultand. Cand iti raspunde, foloseste raspunsul pentru a formula urmatoarea intrebare si tot asa. Ia notite in timpul discutiei.
 
2. Scrie cum ai de gand sa implinesti nevoile partenerului.
 
Dupa ce ai aflat ce-si doreste, prezinta-i modul in care vei veni in intampinarea nevoilor lui. Pentru fiecare problema a partenerului, vino cu o solutie. Daca nu poti, spune asta. Este important sa creati o baza pentru o comunicare deschisa si clara.
 
Va fi poate nevoie de mai multe intalniri pentru a aduna toate informatiile necesare, dar nu grabi procesul.
 
3. Asaza toate informatiile pe hartie.
 
Creeaza un document care sa arate ce-si doreste unul si ce va face celalalt.
 
4. Ambele parti trebuie sa revizuiasca documentul.
 
Timpul este important. Ofera-i partenerului o copie a acordului si da-i timp sa-l analizeze. Stabiliti o data cand sa va intalniti.
 
5. Faceti schimbarile asupra carora ambele parti au convenit.
 
6. Semnati acordul si treceti la treaba.
 
7. Uitati-va din cand in cand peste acord si revizuiti-l unde este cazul.
 
8. Nu lasati neintelegerile sa se adune si discutati cu acordul de comunicare in fata.
 
9. Daca gresesti, recunoaste, repara si treci mai departe.
 
10. Daca ai dreptate, nu te bate cu pumnii in piept. Iarta si uita si treci mai departe. 

Sursa foto: www.sxc.hu
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016