Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reguli esentiale pentru bugetul tau. Ce sa stii pentru a avea succes
Tags: sfaturi financiare, management financiar, stabilirea bugetului, bugetul afacerii, cheltuielile
Bugetul unei afaceri e poate unul dintre cele mai importante componente. Chiar daca avem profit in prezent si incasari mari, ne putem falimenta afacerea peste trei ani, fara sa stim ca in prezent nu facem ceea ce trebuie. Ce solutii avem pentru a evita o astfel de situatie?
Bugetul unei afaceri e poate unul dintre cele mai importante componente. Chiar daca avem profit in prezent si incasari mari, ne putem falimenta afacerea peste trei ani, fara sa stim ca in prezent nu facem ceea ce trebuie. Ce solutii avem pentru a evita o astfel de situatie?
In primul rand, bugetul pe care il estimam trebuie sa fie unul cat mai realist, fara sa il subestimam si fara sa il supraestimam. Si fiindca noi suntem cei care il vom alcatui, nu avem de ce sa ne punem bete in roate si sa ne promitem ca vom face mai mult desi stim ca vanzarile noastre vor atinge o limita.
Mai exact, sa ne propunem sa vindem doar 500 de produse in loc de 1.000 daca stim deja ca o astfel de cifra va fi imposibil de atins, cel putin in aceasta perioada. E mult mai bine sa pastram un nivel realist al lucrurilor fara sa umflam cifrele si obiectivele doar pentru a incerca ulterior sa atingem fara succes unele standarde.
Atentie! Daca stabilim 1.000 de bucati pe luna, iar noi vindem 800, nu trebuie sa ne felicitam. In schimb, daca stim ca cel mai probabil, date fiind conditiile actuale, vom vinde 600, iar noi ajungem la 800, abia atunci ne putem felicita.
Odata stabilit acest obiectiv, trebuie sa avem grija ca bugetul nostru sa fie usor de administrat. Chiar daca bugetul nostru se intinde pe un an sau pe cinci, acesta trebuie impartit in perioade mai mici si etape usor de administrat.
Cum nu putem intocmi un buget pe zile, cel mai usor este sa intocmim unul pe saptamani sau pe luni (pentru perioadele mai mari de timp, este mai usoara impartirea pe luni). Obiectivul nostru are la baza o suma de care va avea nevoie pe tot parcursul procesului care va duce, in cele din urma, la atingerea tintei stabilite.
Deoarece stim ce suma este necesara, va trebui sa urmarim in permanenta traseul cheltuielilor si incasarilor aferente afacerii noastre. Cum facem acest lucru? Urmarim ce ne costa bani, unde se duc acesti bani, care este personalul de care avem nevoie si care sunt costurile, cat ne costa echipamentul, ce investitii vor fi necesare la un anumit moment in timp si asa mai departe.
Bugetul trebuie sa fie cat mai realist si sincer, acesta fiind unul dintre cele mai eficiente instrumente manageriale si o componenta esentiala pentru succes.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.