Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Secretul unor conversatii telefonice scurte si la obiect
Tags: management, timp, client, telefon
Fie ca vorbesti cu un prieten pe care nu la-i mai vazut de mult sau cu un posibil partener care nu este chiar atat de interesant, exista moment in care ti se pare imposibil sa inchizi telefonul. Timpul tau este pretios, asa ca este nevoie sa inveti ce trebuie sa faci.
Fie ca vorbesti cu un prieten pe care nu la-i mai vazut de mult sau cu un posibil partener care nu este chiar atat de interesant, exista moment in care ti se pare imposibil sa inchizi telefonul. Timpul tau este pretios, asa ca este nevoie sa inveti ce trebuie sa faci.
Este important sa nu fii nepoliticos, dar un pic de agresivitate nu strica atunci cand vrei sa fii iar stapan pe timpul tau. Indiferent de situatie, iata cateva trucuri la care poti apela pentru ca discutia de la telefon sa nu dureze ore in sir.
1. Treci repede la subiect.
Este usor sa aluneci in conversatie si sa vorbesti despre vreme, despre cat de incarcata este saptamana, despre ultima barfa din domeniu si despre multe alte subiecte semiinteresante, asta chiar inainte de a spune „Buna ziua”.
Dar, daca nu ai sunat pentru a consolida relatia, nu divaga mai mult de un minut. Fa lin tranzitia spre o conversatie mai semnificativa, folosind o replica gen “In orice caz, sunt foarte incantat sa aud ce ai mai facut. Cu ce te pot ajuta?”.
Nu uita ca poti folosi si ultimele vesti din domeniul tau sau despre companie pentru a transforma un potential in client, dar nu uita sa mergi si mai departe.
2. Mentine conversatia la subiect.
Odata ce ai atins ideea principala a discutiei, poate ti se pare ca interlocutorul vorbeste prea mult pe langa ceea ce te intereseaza. Poate nu vrei sa auzi despre toate noile caracteristici pe care le-au lansat pentru a lua decizia de a incheia un parteneriat, poate nu vrei sa stii cate job-uri a avut inainte persoana de contact a partenerului, cea cu care stabilesti strategia de dezvoltare.
Pentru a reveni acolo unde trebuie, demonstreaza ca asculti si foloseste trucuri comunicationale de tip “Pare o nebunie acolo la voi! In mail mi-ai spus ca vrei sa-mi pui cateva intrebari. Cum pot sa te ajut?”.
3. Respecta regula celor 19 minute.
Incearca sa termini orice conversatie in maximum 19 minute. Vei vedea ca vei renunta la discutii paralele si vei incerca sa vorbesti la obiect.
4. Spune ca ai ceva urgent de facut sau ca-ti moare bateria.
Fie ca este vorba de un alt telefon important (cu unul dintre clienti, cu un investitor sau cu seful), fie ca iti moare bateria, poti folosi aceste scuze pentru a iesi dintr-o convorbire care este prea lunga. Poti spunem de la bun inceput, ca nu ai decat 10 minute la dispozitie.
Fii tot timpul politicos, dar foloseste-ti timpul inteligent.
Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 3 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.