Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiul de piata

Tags: management, sfaturi de management, studiul de piata

Studiile de piata externe independente care analizeaza sectorul sau piata ta de activitatea pot oferi informatii importante legate de ce spun potentialii clientu ca le place sau ca vor facw. Compara aceste informatii cu produsele tale si tipul de marketing.
Studiile pot fi calitative (grupuri-esantion, chestionare relevante) sau cantitative (studii telefonice de volum, chestionare prin postam grupuri mari reprezentative etc.). 
 
Pentru studiile de piata makjore este necsara egectuarea ambelor tipuri de cercetare entru a obtine o imagine globala.
 
Studiile de piata – atunci cand sunt corect executate – iti ofera informatii vitale despre „asteptarile” referitoare la produsele firmei si la calitatile acestora. In plus, vei obtine informatii cantitative despre volumul pietei, elasticitatea preturilor etc.
 
Un astfel de studiu poate fi destul de scump. Alege cu grija firma de specialitate careia ii acorzi increderea pentru a-l efectua.
 
O alte posibilitate ar fi efectuarea de sondaje direct de catre firma interesata. Ele pot fi coroborate sau nu cu cercetarea de piata incredintata unei firme specializate. Vei avea totusi nevoie de ajutorul unor specialisti pentru intocmirea chestionarelor (pentru sondajele telefonice sau prin corespondenta) pentru a a asigura o maxima cuprindere si validitatea rezultatelor. Nu uita ca acestea din urma se bazeaza doar pe aprerile clientilor actuali (sau recenti), si nu pe un grup larg.
 
Cu toate acestea, si cel mai bun studiu de piata iti poate aduce informatii gresite. Modelul Edsel produs de Ford in anii 1950 a fost conceput in intregime pe baza unor idei testate prin studiul pietei. Cu toate acestea, vanzarile modelului au fost dezastruoase, constituind cel mai mare esec din activitatea producatorului Ford. 
 
Singurul test adevarat este vanzarea produsului. 
 
 
Autor: Marketingportal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016