Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 10 motive pentru care liderii esueaza
Tags: management, sfaturi de management, greseli de management, lider, comunicare
Nu toata lumea are datele necesare pentru a deveni un lider, dar cei care sunt deja aici sau aspira la functie au inca multe de invatat. Iata, conform quickbase.intuit.com, principalele lucruri care stau in calea succesului unui lider, mai ales in primii ani de activitate.
Nu toata lumea are datele necesare pentru a deveni un lider, dar cei care sunt deja aici sau aspira la functie au inca multe de invatat. Iata, conform quickbase.intuit.com, principalele lucruri care stau in calea succesului unui lider, mai ales in primii ani de activitate.
1. Liderii devin egoisti.
Liderii care au responsabilitati par sa uite ca sunt acolo pentru a-si sprijini echipa si nu pe ei insisi. Devin avizi de putere si de control, in loc sa ofere sfaturi, sa fie mentori.
2. Nu mai navigheaza.
Odata ce un lider este satisfacut cu mersul curent al lucrurilor intr-o companie, nu mai conduc oamenii in ape neincepute. Liderii trebuie sa aiba viziuni limpezi si sa se asigure ca toata lumea furnizeaza rezultate de calitate. Liderii trebuie sa stabileasca asteptarile si sa monitorizeze progresul tuturor.
3. Liderii devin lacomi.
Liderii buni sunt aceia care deleaga sacini si se asigura ca toata lumea din echipa invata, creste si este provocat. Cand liderii incep sa faca si ceea ce ar trebui sa delege, ajung sa se raneasca. Devin stresati pentru ca sunt supraincarcati, iar angajatii se plictisesc si vor sa plece.
4. Devin aroganti.
Chiar si cei mai buni lideri ajung sa creada ca stiu totul si acesta este inceputul decaderii. Liderii trebuie sa invete continuu daca vor sa fie la curent cu provocarile economiei de azi. Angajatii si oamenii din afara biroului te pot ajuta sa iei decizii mai bune si ar trebui sa-i asculti.
5. Se focalizeaza pe politici. Prea mult.
Liderii trebuie sa faca ceea ce e corect, la momentul oportun si sa-si faca aliati, fara a supara prea multa lume. Asa te opui productivitatii.
6. Nu critica suficient.
Le este foarte usor liderilor sa incerce sa multumeasca pe toata lumea, sa se imprieteneasca cu colegii, dar asta nu este intotdeauna eficient. Fa un pas in spate si uita-te la slabiciunile echipei si vorbeste-le membrilor ei despre punctele unde se pot imbunatati. Daca le oferi tuturor numai complimente, le faci un deserviciu. In acelasi timp, trebuie sa accepti si critica lor. Unele din tacticile tale de leadership pot sa nu fie cele mai bune pentru grup, iar tu trebuie sa intelegi asta.
7. Liderii refuza sa se adapteze.
Va trebui intotdeauna sa schimbi modul in care conduci pe baza modului in cre se schimba munca si compania. Daca business-ul se orienteaza intr-o noua directie sau daca ai noi membri ai echipei, trebuie sa-ti adaptezi stilul noului mediu.
8. Nu inteleg ce este acela auto-leadership.
Trebuie sa te cunosti, sa te controlezi si sa-ti comunici valorile, asteptarile si credintele. Trebuie sa-ti intelegi punctele tari, slabiciunile si obiectivele, pentru a fi in masura sa dai tot ce ai mai bun echipei si pentru a te autoimplini.
9. Sunt prea reactivi.
Liderii trebuie sa fii proactivi, nu doar reactivi. Daca petreci prea mult timp stingand incendii, nu-ti folosesti eficient timpul. Liderii proactivi influenteaza viitorul si formeaza aliantele corecte pentru a-si vedea valorile intrupate. Bineinteles ca trebuie sa te asiguri ca grupul tau primeste toate raspunsurile si resursele de care au nevoie, dar nu ignora viitorul.
10. Liderii nu comunica bine.
Daca vrei sa conduci o echipa, trebuie sa comunici constant si sa te asiguri ca se intelege ce spui. Foloseste Skype, instant messaging, email si sedinte directe pentru a transmite mesajul.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.