Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sunt social media publicitate sau PR?
Tags: marketing, social media, publicitate, pr, vanzari, comunicare
PR exceleaza in comunicare, iar publicitatea se cncentreaza pe rezultate. Unde incape deci social media marketing?
PR exceleaza in comunicare, iar publicitatea se cncentreaza pe rezultate. Unde incape deci social media marketing?
Spatiul de social media este pentru marketeri un domeniu in care regulile sunt inca in faza de elaborare. Conteaza insa daca privesti social media ca pe o forma de PR sau ca pe una de marketing: iti modeleaza interactiunile si finalizarile lor.
Majoritatea companiilor vad eforturile de pe retelele de socializare ca pe o forma de PR, multumita naturii dinamice a interactiunilor intre brand si consumatori.
Dar, pe masura ce obiectivele social media se muta de la "generarea discutiilor" la livrarea de rezultate, este important sa privim social media prin lentilele a ceea ce tu si echipa ta vrei sa obtii prin aceste canale.
Argumentul PR este simplu. Social media se intampla in timp real si deschid dialogul dintre companie si clienti. Mediul necesita o reactie rapida si trimiterea de mesaje corecte, punct forte al PR-ului. PR-ul stie cum sa livreze mesajul unor grupuri diferite si au relatii in presa, pentru a se asigura ca acesta este raspandit organic. Si stie si cum sa limiteze dezastrul cand acesta se dezlantuie, lucru inevitabil uneori. S-ar parea ca social media tin de PR.
Dar sa nu ne grabim inca...
Social media se maturizeaza si evolueaza rapid dinspre un spatiu de comunicare inspre un mediu care ajuta vanzarile. Multi oameni dau “like” si urmaresc activitatea unor companii nu pentru a face pur si simplu parte din comuniatte, ci pentru a urmari promotiile. Cresterea investitiei in social media vine in corelatie cu posibilitatea de a urmari audienta pri n intermediul conversiilor. Ceea ce este deja o masuratoare a publicitatii.
Asa ca argumentul ca social media sunt o forma de publicitate este simplu: advertising-ul este mult mai conectat strategiei curente de business si obiectivelro asociate unor produse si servicii specifice. Publicitarii sunt mai axati pe atingerea rezultatelor masurabile si pe implinirea tintelor de vanzare.
Asadar, care este raspunsul corect pentru compania ta? Depinde de ceea ce vrei sa realizezi pe retelele de socializare. Cea mai buna metoda de a decide este sa te uiti atent la obiectivele pe care le folosesti pentru a defini succesul.
Partajarea unei conversatii, rumoarea generata sau interesul acordat de un client sunt masuratorile ideale ale succesului? Daca da, atunci eforturile tale sunt imbibate de PR.
Dar daca te uiti inainte si vezi in social media canale de generare a unui raspuns pe scara mai mare, a mai multor vanzari si a altor obicetive care, de obicei, sunt asociate publicitatii, atunci trebuie sa incluzi social medua in strategia ta de comunicare de marketing.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.