Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Adaptarea la noul stil de lucru si de viata al viitorului - 3 aspecte cheie pentru un business sustenabil

Tags: spatiu de birou, viata profesionala, mediu de lucru

Incertitudine, complexitate, nesiguranta - sunt elemente cu care antreprenorii jongleaza in fiecare zi, cu scopul de a mentine compania pe o panta ascendenta catre succes. Totusi, ultimii doi ani au adus o serie de provocari in mediul de afaceri, atat pentru manageri, cat si pentru angajati, iar nevoia de adaptabilitate la noua normalitate a devenit o cerinta obligatorie.
Pe fondul episodului pandemic, oamenii au inceput sa constientizeze importanta unui birou sustenabil, in care siguranta sanitara joaca rolul principal. Atunci cand se simt protejati de amenintarile de tip patogen, isi pot desfasura activitatile de lucru in mod productiv, crescand, in acelasi timp, coeziunea si unitatea echipei. 

Asadar, antreprenorii au fost nevoiti sa gaseasca si sa aplice intr-un timp relativ scurt, o strategie eficienta pentru a mentine bunastarea, mai ales, in contextul in care, prioritatile fortei de munca s-au schimbat radical. Daca inainte de pandemie pachetul salarial reprezenta punctul de referinta, care facea diferenta in procesul decizional pentru alegerea unui job, angajatii au inceput sa se raporteze la munca diferit.

Prin urmare, tinerii care fac parte din generatia Z vin cu doza mare de dinamism, un mod de gandire realist, in afara tiparului, concentrarea resurselor creative pentru a indeplini misiunea companiei si inclinatia spre descoperirea si utilizarea noilor tehnologii. Asteptarile lor fata de angajatori se indreapta catre regandirea experientei de lucru, pornind de la cele mai mici detalii: biroul propriu-zis, flexibilitatea programului, conectivitatea cu natura, recunoasterea meritelor profesionale si pastrarea unui echilibru intre viata personala si cea profesionala.

Tinand cont de aceste elemente, focusul principal al managerilor trebuie sa fie indreptat catre adaptarea la tendintele de lucru si de viata urbana ale viitorului, pentru a castiga atentia si a retine interesul tinerelor talente pe termen lung. Intrucat generatia Z se concentreaza pe evolutia profesionala, un bun lider tine cont de noile cerinte si cauta solutii pentru a face jobul mai atragator.

Conceptele de co-living si co-working

Formarea unei comunitati in interiorul unui parc de birouri, care impartaseste valori, principii si pasiuni comune, este posibila prin punerea in practica a conceptelor de co-living si co-working, intrucat reusesc sa darame barierele geografice si sa creeze experiente noi. O solutie indreptata spre incurajarea interactiunilor sociale cu persoanele angajate in cadrul altor companii sau chiar profesionisti ai domeniului vizat, co-livingul pune la dispozitie spatii de locuit, in imediata proximitate a locului de munca. 

Fiind doua concepte care se completeaza reciproc, co-workingul ofera posibilitatea de a rezolva activitatile legate de serviciu intr-un mediu sustenabil, unde natura devine personajul principal. Mai mult, aceste concepte reusesc sa aduca impreuna persoane care fac parte din culturi diferite, favorizeaza schimbul de experiente profesionale, flexibilitatea si contribuie la wellbeingul angajatilor.

Un bun exemplu in acest sens este YUNITY Park, campusul dezvoltat de Genesis Property, ce redefineste stilul clasic de lucru la birou. O destinatie urbana, unde spatiile de lucru flexibile si optimizate se impletesc cu oportunitatile de relaxare si divertisment, YUNITY Park va include spatii de co-working si co-living, o padure urbana care se desfasoara pe 1.000 de metri patrati, un food-hall si un amfiteatru modern destinat conferintelor si evenimentelor outdoor.

Regandirea spatiilor de birouri

In urma pandemiei, angajatii si antreprenorii au invatat o lectie valoroasa: siguranta este o componenta fundamentala in organizarea spatiului de lucru, deoarece influenteaza pozitiv randamentul echipei si construieste increderea dintre cele doua tabere. Un mediu sustenabil, protejat impotriva amenintarilor de tip patogen sustine colaborarea intre angajati, care uita de griji, se concentreaza pe rezolvarea sarcinilor si comunica cu restul colegilor.

Pentru a face acest lucru posibil, Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, a dezvoltat IMMUNE Building Standard™, o certificare pentru cladiri ce contine peste 135 de masuri sanitare, de inginerie, arhitectura si operationale, benefica pentru a creste gradul de imunitate pe termen lung. IMMUNE Building Standard™ se bazeaza pe o investitie practica in Healthy by Design System (HbDS), compus din tehnologii, dispozitive si personal specializat, ce pune la dispozitie managerilor si proprietarilor cladirilor de birouri instrumentele potrivite in monitorizarea si ajustarea starii de siguranta a cladirilor, unde oamenii interactioneaza constant. 

Un concept initiat in aprilie 2020 de Genesis Property, IMMUNE™ isi continua expansiunea globala. De la birouri, spatii industriale si rezidentiale, incursiunea acestei certificari inovatoare a fost implementata deopotriva si in cadrul institutiilor de invatamant.

St. Catherine’s British School, o scoala internationala situata in nordul Atenei, Grecia, a devenit prima institutie care a obtinut eticheta IMMUNE™ – Resilient, echivalentul a 5 stele din 5, prin intermediul careia, oamenii prezenti in cladire se bucura de sisteme imbunatatite de filtrare a aerului, o buna igienizare a zonelor esentiale si dezinfectante automate pentru maini, pozitionate la fiecare etaj. Un alt exemplu in acest sens este cladirea de birouri de tip boutique Menarco Tower din Manila, care a obtinut eticheta IMMUNE Building Standard™ de 5 stele pentru Shell & Core.

Politici transparente de comunicare

Intr-un clasament imaginar al importantei elementelor in cultura organizationala a unei companii, comunicarea ocupa un loc fruntas pentru mentinerea unei relatii oneste si echilibrate intre angajator si angajat. Cand toate lucrurile sunt explicate in detaliu, iar fiecare isi expune punctul de vedere intr-un mod convingator si transparent, increderea dintre cele doua tabere va creste.

Totodata, investitiile in membrii propriei echipe de lucru sunt considerate cele mai profitabile si inspirate mutari, pe care un manager le poate face pentru succesul unui business. In momentul in care meritele profesionale, calitatile, abilitatile de comunicare si creativitatea sunt observate si apreciate de personalul din conducere, angajatii isi vor canaliza fortele pentru buna functionare a companiei.

Un business al viitorului pune accentul pe fidelizarea angajatilor, prin organizarea unui mediu de lucru sustenabil si sigur, din toate punctele de vedere. Pe masura ce timpul trece, tendintele din mediul de afaceri se modifica, ceea ce inseamna ca antreprenorii sunt nevoiti sa se adapteze constant noilor cerinte ale viitorului.

Sursa foto: Genesis Property






Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016