Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Tipologia clientilor cu care avem de a face - Modelul DISC
de Alex Dinu |
In fiecare zi lucram cu oamenii. Atat ca agent de telesales, de telemarketing, operator inbound sau ca agent de vanzari pe teren. Fiecare om in parte are stiluri comportamentale diferite, insa putem gasi si multe lucruri in comun , care ne pot ajuta in activitatea noastra de zi cu zi.
Este foarte important sa cunoastem tipurile de clienti pentru a intelege care sunt caracteristicile fiecarui client, cum sa recunoastem fiecare tip de client in parte si cel mai important ,pentru a vedea cum sa ii abordam.
Pentru fiecare tip de client trebuie adoptata o atitudine diferita, fiecare avand nevoi si asteptari diferite.
Modelul stilurilor comportamentale DISC sta la baza diferentierii tipurilor de clienti si a fost conceput in 1920 de catre William Marston.
Conform acestui model, comportamentul uman este reprezentat de patru factori de baza: dominanţă, influenţă, stabilitate, conformare; acesti factori formand patru stiluri comportamentale care se identifica cu patru tipuri de clienti:
D - Dominant
I - Influent
S - Stabil
C - Meticulos
Mai jos regasim caracteristicile fiecaruia in parte:
Dominantul: Grabit, Galagios, Direct, Competitiv, Provocator,Activ, Dinamic
Influentul: Comunicativ, Deschis, Optimist, Increzator, Sociabil, Prietenos
Stabilul: Constant, Calm, Organizat, Amabil, Conservator, Flexibil
Meticulosul: Perfectionist, Precis, Exact, Organizat, Logic,Structurat, Meticulos
De asemenea in fiecare dintre aceste tipologii gasim niste trasaturi de baza comune:
Dominantul:
Este interesat intotdeauna de rezultatul final.
Face presiuni pentru obtinerea cat mai rapida a rezultatelor.
Influentul:
Simte nevoia de a interactiona cu oamenii, este entuziasmat, zambeste.
Indrageste mai mult conversatia decat subiectul in sine.
Stabilul:
Accepta solutii verificate, evita riscurile, evita conflictele si reclamatiile.
Client fidel pe termen lung daca prestatorul de servicii nu gafeaza.
Meticulosul:
Are nevoie de fapte, de date, ca sa fie multumit.
Cere informatii precise.
Si acum sa vedem care sunt metodele de abordare pentru fiecare:
Pentru dominant:
Fiti direct, la obiect, nu va pierdeti in detalii şi justificari.
Pastrati un ton al vocii puternic, clar şi increzator, ritmul vocii sa fie rapid.
Pentru influent:
Puneti accentul pe socializare si crearea relatiei. Ascultati-i parerea.
Tonul vocii trebuie sa fie energic, entuziast, prietenos, ritm rapid si vesel.
Pentru stabil:
Ascultati-l cu rabdare, acordati-i timp de gandire.
Tonul vocii trebuie sa fie cald, calm si sigur, ritm lent.
Pentru meticulos:
Cercetati toate aspectele problemei inainte de a-i oferi o solutie.
Folositi un ton formal.
Argumentati totul, oferiti informatii verificate.
www.alexdinu.ro
www.training.rs.ro
workshopvanzari.rs.ro
Recomanda-l prietenilor:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.