Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facebook vs Google: Cui ii apartine piata de publicitate online

Tags: google, facebook, publicitate, motor de cautare, retea de socializare

In materie de promovare online, exista doi giganti care sunt capabili sa scoata din anonimat branduri si produse. Unul este ceva mai „batran” si cu mai multa experienta, in vreme ce celalalt are in sange nebunia tineretii. Ambii insa se hranesc cu pofta din publicitate. Dar care dintre ei are mai mult succes?
De cand si-a deschis portile pentru reclame, Facebook a dat nastere unei legende precum ca serviciile sale dedicate brandurilor sunt in masura sa submineaze autoritatea Google pe piata de publicitate online. Sa fie oare chiar asa?
Facebook are 800 milioane de utilizatori la nivel mondial, dintre care cel putin jumatate se logheaza zilnic pe site-ul de socializare.  Facebook este principalul canal prin care oamenii partajeaza continut online, este locul unde se intalnesc cu regularitate pentru a socializa si impartasi trairi, emotii si tot soiul de pagini si creatii online. In fine, Facebook se afla intr-o continua transformare, beneficiaza de o crestere surprinzatoare si a invatat sa se foloseasca de puterea sa de a aduna laolalta oameni si a partaja continut pentru a face reclama.
Indiscutabil, Facebook Ads este un succes pentru companie, succes materializat in cele 4 miliarde de dolari venituri din publicitate. Este o suma frumoasa, care are destule sanse sa creasca consistent dat fiind ritmul sustinut in care Facebook creaza servicii pentru branduri.   
De cealalta parte, Google are pe Google Plus, platforma de socializare lansata cu doar o jumatate de an in urma. Pe langa Facebook insa, Google Plus este un mic copil. Are doar vreo 60 de milioane de utilizatori si abia ce a lansat ceva servicii pentru branduri. Dar forta publicitara a Google nu este data de propriul site de socializare, ea vine din chiar inima Google: motorul sau de cautare.  
Pentru publicitate, motorul Google este vrajit si poate sa faca ceea ce Facebook nu va reusi vreodata (cel putin nu cu instrumentele actuale): prezinta produse si servicii celor care chiar le cauta.   
Deocamdata, tot ceea ce Facebook poate sa faca este sa atarne pe peretii sai virtuali anunturi publicitare, pe care utilizatorii le pot ignora cu usurinta, in vreme ce Google ofera acestora exact ceea ce cauta. De altfel, ce moment mai prielnic de a-ti prezenta produsele si serviciile decat atunci cand publicul tocmai se afla in cautarea lor?
Cautarea unui produs pe internet este asemenea lansarii unei cereri, iar rezultatele generate de motorul respectiv reprezinta oferta. Un search dupa cuvantul „creare website” sugereaza faptul ca utilizatorul este interesat de un asemenea serviciu, motiv pentru care Google ii afiseaza lista celor care il pot oferi.
Astfel, e de la sine inteles de ce cautarea prin intermediul unor motoare specifice este cea mai buna metoda de a face reclama online, cu mult mai eficienta decat retelele de socializare.  Iar acest lucru este si mai bine evidentiat de cifre. In vreme ce Facebook castiga 4 miliarde dolari din publicitate, Google castiga de 10 ori mai mult, adica 40 de miliarde.
Asadar, daca este sa vorbim despre succesul in publicitate al celor doi giganti, am spune ca Facebook ramane cu legenda (si poate cu speranta), iar Google cu victoria (si banii).
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016