Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul de viata scurta sau cum era sa mancam ketchup fiert

Tags: marketing, afaceri, potentiali clienti, clienti fideli

M-am mutat de aproximativ o luna de zile intr-o zona semi-centrala. Dupa doi ani de locuit chiar in centrul Bucurestiului, parca ti se strange un pic inima cand parasesti puzderia de magazine, restaurante si supermarketuri la indemana. Noua zona, la circa treizeci de minute de mers pe jos, inca se transforma, asa cum se intampla cu nenumarate cartiere din Bucuresti. Chiar daca m-am obisnuit cu noii vecini si pana si cu catelul de la trei care latra de cate ori aude usa de la lift, nu am reusit sa trec peste lipsa locurilor in care sa poti lua masa intr-o seara in care nu ai chef sa mergi pana in centru.

Cum spuneam insa, totul se transforma, asa ca, recunoscatoare prietenilor care ma viziteaza si la noua locuinta (aflata putin mai departe si mai peste mana de planurile lor de a nu lua metroul sau RATB-ul), am testat unele dintre localurile din apropiere.

Saptamana aceasta am comandat o supa intr-un restaurant in care meniul abunda in sortimente de pizza. E drept, unii au poftit si la un gulas. Dupa aproape o jumatate de ora de asteptat, pe tava vine si minunea aburinda.

Odata pe masa, consistenta mult prea densa si aspectul mult prea... sintetic al supei ne-au dat de banuit. In acelasi timp, vecinii de masa isi cercetau neincrezatori gulasul. "Astia ce sunt?", intreaba unul dintre ei.

"Cartofi", i se raspunde sec in timp ce nimeni nu indraznea sa guste din supa.
"Bine, dar nu au gust de cartofi si nici nu arata ca unii..."
"Dar sunt chiar cartofi" a venit ultima replica inainte sa se astearna linistea dinaintea unei cine fara mancare.

"Chiar cartofii" au fost lasati de-o parte, iar supa cu iz de fast-food a fost identificata corect, sub nasul perspicace al degustatorilor experimentati si mofturosi: ketchup turnat direct din sticla, usor fiert, un bot de mozzarella trantit in centru si un fir de patrunjel (pentru prospetime).

Riscul de a cere supa intr-un restaurant-pizzerie e asta: s-ar putea ca toppingul pentru pizza sa iti fie servit in castron. Nepasarea fata de client, modul de a prezenta un produs sau minciuna varata sub un fir de patrunjel inseamna acelasi lucru: marketingul de viata scurta.

Orice client care iti intra pe usa trebuie vazut ca un potential client fidel. O afacere buna inseamna grija fata de clienti, respectul si cresterea increderii acestora in ceea ce ai de oferit, fie ca este vorba de servicii sau de produse.

O afacere durabila inseamna sa iti faci clienti pe viata, nu clienti de cateva ore care, odata plecati, jura sa nu mai revina niciodata si care, pe deasupra, mai spun si altora ca mai bine rontai un pix decat sa comanzi supa de rosii din restaurantul cutare.

Astfel de exemple sau alegorii sunt utile atunci cand e esential sa ne amintim de pericolul care ne pandeste afacerea cand uitam, pentru o clipa, ca orice client este pretios si trebuie tratat ca atare.

Cat despre supa de rosii, verdictul e unul singur: cea facuta in casa ramane cea mai buna.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016