Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Opinie: Clientul nostru, stapanul nostru. Asa sa fie oare si in 2014?
Tags: clienti, serviciul clienti, business, afacere, consumerism, brand, calitate
Nu. Si as spune un "Nu" raspicat, cu o mica exceptie: serviciul de relatii cu clientii trebuie sa fie impecabil nu doar in 2014, ci in toti anii care vor urma si in care vei dori sa ai inca afacerea pe piata. In rest insa, nu cred ca afacerea se pliaza dupa client asa cum inainte micii comercianti reuseau sa raspunda unor nevoi exacte: cizmarul lucra pe comanda, croitorul lucra direct cu clientul, in magazin, brutarul livra comenzi speciale si ii cunostea pe toti cei din comunitate.
Nu. Si as spune un "Nu" raspicat, cu o mica exceptie: serviciul de relatii cu clientii trebuie sa fie impecabil nu doar in 2014, ci in toti anii care vor urma si in care vei dori sa ai inca afacerea pe piata. In rest insa, nu cred ca afacerea se pliaza dupa client asa cum inainte micii comercianti reuseau sa raspunda unor nevoi exacte: cizmarul lucra pe comanda, croitorul lucra direct cu clientul, in magazin, brutarul livra comenzi speciale si ii cunostea pe toti cei din comunitate.
Consumerismul a insemnat educarea publicului larg, largirea cererii prin crearea unor nevoi inexistente si construirea unei senzatii false de libertate in achizitii. Mai exact, desi nu avem nevoie de zece tipuri de paine, ne incanta ideea ca exista aceasta diversitate si ne dorim sa le incercam pe toate. Suntem clientii unor afaceri, iar asta ar trebuie sa ne faca sa intelegem de ce trebuie sa fim cumparatori inteligenti, pe de-o parte, si de ce trebuie sa oferim solutii reale, pe de alta parte, atunci cand ne ocupam de un business.
Dar asta depinde, din nou, de cat de mult timp ne dorim sa fim pe piata, de locul in care ne pozitionam si de valorile pe care alegem sa le promovam si sa le respectam prin ceea ce facem. Sunt lucruri pe care, daca le urmam, ne ajuta sa construim nu doar afaceri de succes si de durata, ci si brand-uri care sa ne supravietuiasca. Clientul ajunge in prezent aproape la o relatie de negociere cu brandul.
Poate niciodata nu am fost mai atenti cu ceea ce inseamna client, poate niciodata nu am supravegheat mai cu atentie si cu delicatete aceasta fina relatie dintre cumparator si afacere. Iar social media a avut si are inca un rol semnificativ in ce inseamna acest - la urma urmei - joc de putere intre doi pioni care isi pot da sah-mat reciproc in orice moment.
Tatonam, asadar, cu grija, terenul pe care fiecare incearca sa culeaga roadele: clientul vrea produse sau servicii anume si asteapta sa i se indeplineasca promisiunea facuta de brand, iar antreprenorul isi doreste nu doar vanzari crescute, ci si clienti fideli. Clientul e si nu e stapanul unei afaceri asa cum antreprenorul nu poate mentine aceasta relatie la un nivel apropiat, ci poate crea senzatia ca cel dintai se afla pe primul loc.
In acelasi timp insa, exista nenumarate afaceri care par sa nu tina cont de tendinte si de ceea ce se cere pe piata. Cu incredere si explorand teritorii noi (prin asta intelegand crearea de produse si servicii inovatoare), nenumarate business-uri isi croiesc drum intr-o lume in care cei mai multi inca traiesc cu impresia ca totul a fost deja inventat.
Vin sa ne contrazica tocmai aceste afaceri care isi scriu si rescriu constant propriile retete de succes, care ii fac pe oameni sa devina clienti atunci cand intra in contact cu ele fara sa fi avut macar timp sa-si definitiveze profilul clientului ideal si se extind prin suportul pe care acestia din urma il ofera unei afaceri care s-a ghidat dupa propriile reguli si nu dupa cele ale clientului.
In 2014 si in anii urmatori, afacerile se reorganizeaza dupa modele noi de business si demonstreaza ca, din fericire, au mai ramas atat de multe de inventat.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.