Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Google anunta imbunatatirea relevantei anunturilor de cautare in pozitiile de jos

Tags: google ads, google search, ppc

Google a implementat o modificare semnificativa in modul in care sunt afisate reclamele in rezultatele cautarii, ce permite ca reclamele aceluiasi advertiser sa poata aparea simultan atat in partea de sus, cat si in partea de jos a paginii de rezultate.
Aceasta schimbare vine dupa mai multe luni in care Google a analizat comportamentul utilizatorilor care treceau peste rezultatele din partea de sus si scrolau in continuare pentru a examina continutul de mai jos, iar apoi reveneau, daca rezultatele de top li se pareau mai relevante in raport cu continutul afisat mai jos.
 
Anterior, Google restrictiona afisarea reclamelor unui advertiser la o singura pozitie pe pagina. Acum, un utilizator poate vedea reclame de la acelasi advertiser atat in primele pozitii, cat si mai jos, dar continutul reclamelor poate varia pentru a se potrivi contextului fiecarei pozitii.
 

Cum functioneaza licitatia Google Ads

 
Google Ads stabileste ce anunturi sa afiseze cu ajutorul unei licitatii publicitare rapide, care are loc de fiecare data cand un vizitator cauta pe Google sau acceseaza un site care afiseaza anunturi. 
 
Cand un utilizator cauta pe Google, sunt desfasurate licitatii diferite pentru fiecare pozitie a anuntului. Spre exemplu, anunturile din primele pozitii sunt selectate printr-o licitatie publicitara diferita de cea pentru anunturile care se afiseaza in pozitiile de mai jos. Astfel, anunturile se vor afisa o singura data intr-o pozitie unica, dar acestea se pot afisa de mai multe ori in diverse pozitii din pagina cu rezultatele cautarii.
 
Aceasta schimbare nu incalca politica Google privind "avantajul nedrept", care interzice afisarea mai multor reclame de la acelasi advertiser in aceeasi locatie. Licitatiile pentru pozitiile de top si cele de jos sunt tratate separat, iar advertiserii nu concureaza impotriva propriilor reclame in cadrul aceleiasi licitatii.
 

Rezultatele testelor

 
Testele efectuate de Google pe parcursul mai multor luni au aratat ca permitandu-le agentilor de publicitate care au afisat anunturi in primele pozitii sa concureze si in licitatia pentru pozitiile de jos a dus la:
  • o crestere de aproximativ 10% a afisarii reclamelor relevante in partea de jos a paginii;
  • o imbunatatire de aproximativ 14% a conversiilor pentru reclamele afisate in partea de jos.
 
Rezultatele sugereaza ca experienta utilizatorilor este, asadar, imbunatatita, iar advertiserii obtin o valoare mai mare din campaniile lor.
 

Implicatii pentru advertiseri

 
Advertiserii sunt incurajati sa:
  • segmenteze performanta campaniilor pe baza pozitiei reclamelor ("Top vs. Other") pentru a intelege impactul acestei schimbari;
  • se asigure ca atat cuvintele-cheie, cat si textele reclamelor si paginile de destinatie (landing pages) sunt aliniate cu intentia utilizatorului;
  • utilizeze instrumentele de simulare a ofertelor pentru a-si ajusta strategiile in functie de noile oportunitati de afisare.
 
Aceasta actualizare ofera advertiserilor sansa de a-si extinde vizibilitatea si de a se conecta mai eficient cu potentialii clienti, imbunatatind, in acelasi timp, experienta utilizatorilor in cautarea informatiilor dorite.
 
Sursa foto: support.google.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016